فروش، نصب و تعمیر دوربین مدرابسته در کرج

دوربین مداربسته هایک ويژن

هایک ويژن یک شرکت تولیدکننده محصولات امنیتی فعال در چین است. این شرکت در کمتر از 22 سال بعد از تأسیس به یکی از غول‌های محصولات امنیتی در جهان بدل شد.

دوربین‌های مداربسته هایک ويژن جزو برندهایی هستند که در ایران شناخته‌شده می‌باشند. با توجه به اینکه درصد بالایی از فروش دوربین مداربسته در ایران مربوط به دوربین‌های no name و بدون برند است، برند هایک ويژن جزو برندهای خوب در ایران محسوب می‌شود. دوربین‌های مداربسته هایک ويژن طول عمر نسبتاً بالا و کیفیت مناسبی دارند.

شرکت هایک ويژن انواع دوربین‌های مداربسته AHD معمولی، دوربین‌های تحت شبکه و سایر انواع دوربین‌های مداربسته را تولید می‌کند. نرم‌افزار انتقال تصویر بسیاری از دوربین‌های هایک ويژن نرم‌افزار ivms است. نرم‌افزار ivms4200 برای کامپیوتر تحت ویندوز و نرم‌افزار ivms4500 برای اندرید و ios است.

ما نیز دوربین‌های مداربسته هایک ويژن را به‌عنوان یکی از اولین موارد به مشتری توصیه می‌کنیم.

افزایش تقاضا برای نصب دوربین مداربسته در روزهای پایانی سال

در روزهای پایانی سال تقاضا برای نصب دوربین مداربسته افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. افراد در ایام عید به مسافرت می‌روند و کسب‌وکارها برای مدت چند روز تعطیل می‌شود؛ بسیاری از منازل مسکونی نیز به دلیل مسافرت مالکان برای مدت چند روز خالی می‌شود؛ ازاین‌رو اغلب افرادی که دوربین مداربسته دارد سعی در سرویس تجهیزات، تعمیر و به‌روزرسانی آن می‌کنند. درخواست انتقال تصویر بر روی گوشی نیز در این ایام افزایش زیادی پیدا می‌کند. همچنین آمار درخواست نصب دوربین در اسفندماه بیش از سایر ماه‌های سال است.

به توجه به شرایط ذکرشده متأسفانه در روزهای پایانی سال به دلیل افزایش حجم کار دوربین کاران، ممکن است برخی از سفارش‌ها بدون رسیدگی باقی بماند. همچنین عملاً در هفته آخر سال امکان پذیرش سفارش جدید وجود ندارد.

با توجه به موارد ذکرشده همواره پیشنهاد می‌کنیم که درخواست‌های خود جهت سرویس، تعمیر، نصب و انتقال تصویر دوربین مداربسته را به‌روزهای آخر سال نگذارید. حداقل یک ماه مانده به آخر سال اقدام به سفارش جهت تعمیر و سرویس دوربین مداربسته کنید.

دوربین مداربسته لامپی

دوربین‌های مداربسته لامپی نوعی دوربین مداربسته مخفی پرکاربرد هستند. همه افراد این دوربین‌ها را با لامپ‌های معمولی اشتباه می‌گیرند؛ ازاین‌جهت است که این دوربین‌ها را نوعی دوربین مخفی می نمامیم.

در سال‌های اخیر آمار استفاده از این دوربین‌ها افزایش داشته است. این دوربین‌ها برای مکان‌های کوچک مناسب هستند. دوربین‌های مداربسته لامپی شامل قطعه اصلی هستند که درون لامپ تعبیه می‌شود. همچنین این دوربین‌ها قابلیت قرار دادن سیم‌کارت و حافظه‌دارند. با توجه به این‌که این دوربین‌ها به سرپیچ لامپ متصل می‌شوند، برق موردنیاز این دوربین‌ها از سرپیچ تأمین می‌شود؛ ازاین‌رو نیاز به آداپتور و اتصالات اضافی برای برق ندارند. متأسفانه در سال‌های اخیر سوءاستفاده‌های زیادی از این دوربین‌ها شده است؛ استفاده از این دوربین‌ها به دلیل مخفی بودن غیرقانونی است، مگر اینکه به‌صورت کتبی در محل اطلاع‌رسانی شده باشد.

قیمت مدل‌های معمولی این دوربین‌ها بین 450 تا 600 تومان هست.

قیمت تقریبی سیستم دوربین مداربسته در تاریخ 20/10/1400

قیمت جدیدترین سیستم‌های دوربین مداربسته ارائه‌شده توسط نمادرب به شرح زیر هست

قیمت دستگاه DVR 4 کانال 850 تا 1 میلیون تومان

قیمت دوربین 2 مگا پیکسل:260 تا 380  هزار تومان

قیمت هارد 1 ترابایت 850 هزار تومان تا یک‌میلیون و دویست هزارتویمان

قیمت آداپتور صنعتی 10 آمپر 200 هزارتومان

قیمت آداپتور 5 آمپر 100 هزار تومان

قیمت آداپتور 2 آمپر 55 هزارتومان

قیمت دوربین مداربسته وایرلس رم خور 550 هزار تومان

هزینه نصب هر دوربین 80 تا 130 هزارتومان

بیشتر بخوانید

 

مهارت‌های موردنیاز نصاب دوربین مداربسته

با افزایش تقاضا برای نصب دوربین مداربسته کسب‌وکار این حرفه رونق گرفته است. ازاین‌رو روزبه بروز بر تعداد فعالین عرصه دوربین مداربسته اضافه می‌شود. اما یک نصاب دوربین مداربسته چه مهارت‌هایی باید داشته باشد تا بتواند کار نصب دوربین مداربسته را به‌صورت صفرتا صدی انجام دهد؟ در زیر مهارت‌های موردنیاز نصاب‌های دوربین مداربسته را ذکر می‌کنیم.

√مهارت فنی و آچار به دست بودن

√مهارت سیم‌کشی برق

√مهارت زبان انگلیسی

√مهارت انجام تنظیمات شبکه برای انتقال تصویر

ممکن است تنها یک فرد همه توانایی‌های ذکرشده در بالا را نداشته باشد. ازاین‌رو بسیاری از افراد به‌صورت تیمی و گروهی اقدام به نصب دوربین مداربسته می‌کنند.

مجموعه نمادرب نیز با دارا بودن 3 کارشناس مسلط به دوربین‌های مداربسته کلیه خدمات دوربین مداربسته را به‌صورت صفرتا صدی در شهر کرج انجام می‌دهد.

چه کشوری بیشتر موارد نصب دوربین مداربسته را دارد؟

چین با چهار برابر دوربین‌های مداربسته بیشتر از ایالات‌متحده، رهبر بلامنازع نظارت دوربین مداربسته است. در چین حدود 200 میلیون دوربین مداربسته نصب‌شده است و پس‌ازآن 50 میلیون دوربین در ایالات‌متحده و 5.2 میلیون دوربین در آلمان قرار دارند.

دوربین مداربسته چه تأثیر بر کاهش موارد جرم دارد؟

بررسی اجمالی: بررسی نشان می‌دهد که استفاده از دوربین مداربسته (CCTV) می‌تواند منجر به کاهش جزئی جرم شود. دوربین مداربسته زمانی مؤثرتر است که علیه انواع خاصی از جرم و جنایت باشد. در کاهش دزدی و از وسایل نقلیه مؤثر است، اما تأثیری بر سطوح جرائم خشن ندارد.

معایب دوربین مداربسته

یکی از معایب اولیه دوربین‌های مداربسته مسئله نفوذ به حریم خصوصی است. کارمندان و مشتریان شما ممکن است به فیلم‌برداری تحت نظارت مداوم اعتراض کنند. ممکن است باعث شود کارمندان احساس کنند که به آن‌ها اعتماد ندارید، که این امر می‌تواند بر انگیزه کاری آن‌ها تأثیر منفی داشته باشد. یکی دیگر از معایب دوربین‌های مداربسته هزینه آن است.

چرا دوربین های نصب شده در فضای بیرونی زودتر خراب می شوند؟

دوربین‌های نصب‌شده در فضای بیرونی (outdoor) سریع‌تر از دوربین‌های نصب‌شده در فضاهای درونی (indoor) خراب می‌شوند. دلیل این امر تأثیر شرایط محیطی نظیر گرما، سرما و برف و باران بر روی دوربین هست. همچنین دوربین‌های نصب‌شده در فضای بیرونی معمولاً فاصله بیشتری تا دستگاه دی وی آر دارند و بالطبع در فواصل بیشتر کابل بیشتری استفاده می‌شود؛ می‌دانیم که افزایش طول کابل احتمال خرابی و افت کیفیت کابل را افزایش می‌دهد.

مشکل حذف برخی از نرم‌افزارهای انتقال تصویر از گوشی

اخیراً دیده‌شده است که در برخی از گوشی‌ها با سیستم‌عامل اندروید برخی از نرم‌افزارهای انتقال تصویر گوشی به‌صورت خودکار پاک می‌شوند. البته این مورد منحصر به نرم‌افزارهای انتقال تصویر نیست و بسیاری از نرم‌افزارها که ازنظر گوگل استاندارد نیستند و یا مشکلات امنیتی دارند به‌صورت خودکار از سیستم‌عامل اندروید پاک می‌شوند. اما این چطور ممکن است؟ می‌دانیم که گسترش و به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید با گوگل است و طی پروسه‌های به‌روزرسانی یا موارد دیگر، نرم‌افزارهایی که ازنظر گوگل امن یا استاندارد نیستند از گوشی افراد پاک می‌شود.

نرم‌افزارهایی که با این مشکل روبرو می‌شوند نیز از فروشگاه گوگل googlepaly حذف می‌شوند. ازاین‌رو بهتر است نصاب‌ها و افرادی که انتقال تصویر انجام می‌دهند اقدام به نصب نرم‌افزارهای جایگزین به‌جای نرم‌افزارهای حذف‌شده نمایند.

ازجمله برنامه‌های انتقال تصویر شناخته‌شده‌ای که از گوگل پلی حذف‌شده‌اند و به‌صورت مکرر پس از نصب از فروشگاه‌های دیگر از اندروید حذف می‌شوند،  نرم‌افزارهای Neyepo – XVR-ATV Cloud-Topsviewهستند.

آیا کارفرمایان حق‌دارند به‌صورت مداوم از طریق دوربین مداربسته کارمند یا کارگر خود را نظارت کنند؟

کارفرمایان می‌توانند به‌طور قانونی تقریباً هر کاری را که یک کارمند در محل کار انجام می‌دهد نظارت کنند تا زمانی که دلیل نظارت به‌اندازه کافی برای تجارت مهم باشد. کارفرمایان ممکن است دوربین‌های ویدئویی نصب کنند، نامه‌های پستی و ایمیل را بخوانند، استفاده از تلفن و رایانه را نظارت کنند، از ردیابی GPS و موارد دیگر استفاده کنند.

الزام نصب دوربین مداربسته برای برخی از مشاغل

نصب دوربین مداربسته برای بسیاری از مشاغل امری لازم و ضروری است. همچنین در سال‌ها اخیر اتحادیه‌ها و مراکز بازرسی کسبه را ملزم به نصب دوربین مداربسته کرده‌اند. هرچقدر دوربین‌های مداربسته بیشتری در مراکز تجاری، مسکونی و سطح شهر نصب و شد بالطبع امنیت بیشتری را نیز شاهد خواهیم بود.

 بااین‌حال نصب دوربین مداربسته در هر مکانی مجاز نیست و نیاز به دریافت مجوزهای خاص دارد.

فروش پک دوربین مداربسته

مجموعه نمادر فروش پک‌های آماده دوربین مداربسته را انجام می‌دهد. در این پک‌ها کلیه لوازم موردنیاز دوربین مداربسته ازجمله دوربین‌های مداربسته، دی وی آر، کابل و... موجود است. درصورتی‌که نصاب هستید و بدون نیاز به لوازم اضافی می‌توانید دوربین را در محل نصب کنید.

جهت دریافت قیمت با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

دلایل سوختن لوازم دوربین مداربسته

هر دستگاه برقی ممکن از پس از سال‌ها کارکردن دچار سوختن کلی یا جزئی قطعات شود. دوربین مداربسته نیز مانند سایر لوازم برقی از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال در برخی موارد ممکن است تعداد دفعات سوختن لوازم بسیار زیاد باشد. برای مثال ممکن است آداپتور مرکزی دوربین مداربسته طی یک سال سه بار بسوزد. این شرایط عادی نیست و بایستی یک کارشناس برق به‌صورت دقیق سیم‌کشی و سایر موارد را کنترل کند تا دلیل سوختگی مشخص و رفع گردد.

در زیر برخی از عواملی که ممکن است باعث سوختن لوازم دوربین مداربسته شود را ذکر می‌کنیم.

√مشکل در سیم‌کشی برق

√گرامی بیش‌ازحد محیط

√وجود اتصال در لوازم دوربین مداربسته

√وجود اشکال در نحوه نصب دوربین توسط نصاب

دوربین‌های مداربسته حرارتی

دوربین تصویربرداری حرارتی (در عامیانه به‌عنوان TIC شناخته می‌شود) نوعی از دوربین‌های حرارتی مورداستفاده در آتش‌نشانی است. چنین دوربین‌هایی با تبدیل تابش مادون‌قرمز به نور مرئی، به آتش‌نشانان اجازه می‌دهند تا مناطق گرما را از میان دود، تاریکی یا موانع نفوذپذیر در برابر گرما ببینند.

تفاوت DVR و NVR

تفاوت بین سیستم‌های DVR و NVR به هزینه، نحوه انتقال داده‌ها و نوع دوربین مداربسته بستگی دارد. سیستم‌های NVR معمولاً کیفیت تصویر بهتری دارند و همچنین نصب آسان‌تر، افزایش انعطاف‌پذیری و پشتیبانی بهتری از صدا دارد.

هارد دوربین مداربسته چند روز فیلم‌های دوربین مداربسته را نگهداری می‌کند؟

این سؤالی است که اغلب مشتریان و کاربران می‌پرسند. اینکه هارد اطلاعات را چند روز نگهداری می‌کند بستگی به ظرفیت هارد دوربین مداربسته و کیفیت دوربین‌های مداربسته دارد. اما ظرفیت هارددیسک پس از مدتی پر می‌شود. در این صورت اطلاعات چطور در هارد ذخیره می‌شود؟

در صورت پر شدن هارد فیلم‌های دوربین مداربسته از آخرین روز و ساعت حذف‌شده و اطلاعات و فیلم‌های جدید به‌جای اطلاعات قدیمی ذخیره می‌شود. البته آپشن های دیگری نیز وجود دارد که پس از پر شدن هارد اتفاق بیافتد ولی درهرحال این روش معمول‌ترین و بهترین گزینه است.

در برخی از مکان‌ها نیاز هست که دوربین مداربسته اطلاعات چند ماه را در خود نگه دارد. برای مثال مکان‌هایی نظیر پمپ‌بنزین‌ها ملزم هستند که اطلاعات و فیلم‌های دو ماه قبل خود را داشته باشند. در برخی مکان‌های امنیتی نیز اطلاعات دوربین‌ها هرگز حذف نمی‌شود و بایگانی می‌گردد. در این مکان‌ها نزا به استفاده از سرورهای NAS یا DAS برای ذخیره‌سازی‌های طولانی‌مدت هست.

دوربین مداربسته با انرژی خورشید

در برخی از مناطق امکان برق و سیم‌کشی دوربین مداربسته وجود ندارد. مثلاً باغ یا مزرعه‌ای را در نظر بگیرید که در مکان دورافتاده قرار دارد. در این شرایط نیاز هست که انرژی الکتریکی موردنیاز دوربین مداربسته به‌نوعی تأمین شود. بهترین گزینه در این شرایط استفاده از پنل های خورشیدی برای تأمین برق دوربین مداربسته است.

استفاده از پنل های خورشیدی برای دروبین مداربسته مزایای دیگری نیز دارد با این روش شما هزینه‌ای برای انرژی پرداخت نمی‌کنید درحالی‌که به انرژی بی‌پایان نور خورشید دسترسی دارید. همچنین استفاده از انرژی خورشید به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.

آیا افراد مجاز به پخش فیلم دوربین مداربسته هستند؟

خیر. افراد مجاز به پخش فیلم‌های دوربین مداربسته نیستند. متأسفانه در برخی موارد می‌بینیم که افراد به‌راحتی فیلم‌های دوربین مداربسته که لحظه‌های درگیری، سرقت، زورگیری و... را ضبط کرده‌اند را در اینترنت و شبکه‌های مجازی پخش می‌کنند. لازم به ذکر است که افراد به‌هیچ‌وجه ملزم به پخش این‌گونه فیلم‌ها نیستند با توجه به اینکه در این فیلم‌ها ممکن است آبروی کسی ریخته شود. ازاین‌رو درصورتی‌که شخصی اقدام به پخش این قبیل فیلم کند در صورت قضایی شدن، قاضی ممکن است بر اساس تأثیر و دلیل انتشار فیلم جرم‌هایی را متوجه پخش‌کننده فیلم نماید.

تاریخچه دوربین مداربسته

امروزه دوربین مداربسته از ابزار پرکاربرد در زندگی بشر است. بسیاری از مکان‌ها، خیابان‌ها و حتی خانه‌ها به چنین فناوری مجهز شده‌اند و این چیزی است که ما پذیرفته‌ایم و انتظار داریم. کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان به‌طور یکسان می‌توانند از استفاده از آن برای افزایش امنیت و افزایش آرامش خاطر خود سود ببرند. البته امروزه سیستم‌های دوربین مداربسته موجود با نسخه‌های قبلی بسیار متفاوت است. در اینجا خلاصه‌ای سریع از تکامل این فناوری ارائه کرده‌ایم.

مانیتورینگ زنده اولین استفاده مستند از فناوری دوربین مداربسته در آلمان در سال 1942 بود. این سیستم توسط مهندس والتر بروخ طراحی شد و برای نظارت بر موشک‌های V-2 راه‌اندازی شد. در سال 1949 بود این فناوری به‌صورت تجاری راه‌اندازی شد. در آن سال، یک پیمانکار دولتی آمریکا به نام Vericon شروع به تبلیغ این سیستم کرد. این راه‌حل‌های اولیه شامل دوربین‌ها و مانیتورها بودند و فقط می‌توانستند برای نظارت زنده استفاده شوند. آن‌ها اجزایی نداشتند که به کاربران اجازه ضبط فیلم را بدهد. ضبط‌های ویدئویی بدوی بعدها، سیستم‌های ضبط اولیه حلقه به حلقه برای کمک به حفظ داده‌های جمع‌آوری‌شده معرفی و استفاده می‌شدند. بااین‌حال، نوارهای مغناطیسی باید به‌صورت دستی تعویض می‌شدند که فرآیندی دشوار، غیرقابل‌اعتماد و پرهزینه بود. اپراتورها باید نوار را از قرقره از طریق ضبط کننده عبور می‌دادند و روی یک ریل خالی می‌کردند. جای تعجب نیست که بااین‌حال شرایط تعداد بسیار کمی از این تجهیزات مورداستفاده قرار می‌گرفت.

ظهور VCR

 پیشرفت بزرگی در تاریخ دوربین مداربسته زمانی رخ داد که ضبط ویدئو کاست (VCR) در دهه 1970 به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفت. این فناوری به‌سرعت در سیستم‌های نظارتی گنجانده شد و راه جدیدی را برای استفاده از دوربین‌ها ارائه کرد. دیگر نیازی نبود که مردم به‌صورت زنده نمایشگرها را رصد کنند. در عوض، می‌توان سیستم‌ها را راه‌اندازی کرد و رها کرد تا خودشان تصاویر را مشاهده و ذخیره کند. سپس کاربران می‌توانند اطلاعات ثبت‌شده را همان‌طور که می‌خواهند بررسی کنند. این امر باعث محبوبیت بسیار بیشتر دوربین مداربسته در بین مشاغل شد. هرچند این راه‌حل بسیار عالی برای دوربین مداربسته بود بااین‌وجود هنوز مشکلاتی وجود داشت. نوارها باید به‌طور منظم تغییر می‌کردند یا دوباره نوشته می‌شدند. اگر کاربران می‌خواستند اطلاعات را برای مدت‌زمان طولانی ذخیره کنند، باید کتابخانه‌ای از نوارها را نگه می‌داشتند.

مالتی پلکس کردن

 یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم در تاریخ دوربین مداربسته در دهه 1990 رخ داد، زمانی که راه‌حل‌های مالتی پلکس در دسترس قرار گرفت. این فناوری اجازه می‌دهد تا سیگنال‌های ویدئویی از تعدادی دوربین مداربسته باهم ترکیب‌شده و در یک نمایشگر نمایش داده شود. به‌عنوان‌مثال، به این معنی است که اگر یک شرکت دارای چهار دوربین امنیتی باشد، هر یک از این سیگنال‌های ویدئویی توسط مالتی پلکسر هماهنگ شده و روی همان نوار ضبط می‌شود. این گام روبه‌جلو راه‌حل‌های دوربین مداربسته را کارآمدتر کرد و به افزایش محبوبیت آن‌ها کمک کرد.

 دیجیتال شدن

پیشرفت در فن‌آوری دیجیتال در دهه‌های اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. VCR ها با ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال (DVR) جایگزین شده‌اند و سیستم‌های دوربین مداربسته را ساده‌تر و کاربرپسند تر می‌کند. مولتی پلکسرها اکنون در این راه‌حل‌ها تعبیه‌شده‌اند، به این معنی که نصب و کارکرد کیت‌ها آسان‌تر است. سیستم‌های دیجیتال همچنین نیاز به نوارهای ویدئویی را از بین برده‌اند، به این معنی که سازمان‌ها دیگر مجبور نیستند نوارها را برای ذخیره اطلاعات ذخیره کنند

. دستگاه‌های NVR

با به‌روزرسانی، امکان خرید دستگاه‌های ضبط ویدیوی شبکه (NVR) وجود دارد. این سیستم‌ها با رمزگذاری و پردازش فیلم در دوربین‌ها و سپس پخش فیلم به دستگاه‌های NVR برای ذخیره‌سازی یا مشاهده از راه دور کار می‌کنند. این راه‌حل‌ها به‌ویژه برای شرکت‌هایی با مکان‌های سایت بسیار مفید هستند زیرا به کاربران اجازه می‌دهند بخش‌های مختلف را در هر زمان در سراسر شبکه یا اینترنت راحت‌تر و باکیفیت بالاتری نسبت به مشاهده از راه دور با دستگاه DVR مشاهده کنند.

اقدامات غیرقانونی با دوربین مداربسته و میکروفن

با گسترش روزافزون استفاده از دوربین‌های مداربسته و میکروفن، سوءاستفاده از این تجهیزات نیز افزایش‌یافته است. سوءاستفاده از این دوربین‌های مداربسته معمولاً باهدف مچ‌گیری، باج‌گیری و تجسس انجام می‌شود. متأسفانه حتی دیده‌شده است که برخی افراد بدون اطلاع اعضای خانواده خود اقدام به نصب دوربین مداربسته در منزل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین اصول در رعایت حقوق افراد این هست که در صورت نصب دوربین یا میکروفن در محل همه افراد که در آن محل تردد دارند بایستی از وجود آن آگاه باشند.

این‌گونه اقدام جرمی محرض است. ما همواره به همکاران خود توصیه می‌کنیم که اقداماتی این‌چنینی را هرگز انجام ندهند.

مدت زمان مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

مدت‌زمان نصب دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر دو مورد از مهم‌ترین عوامل که بر سرعت و مدت‌زمان نصب دوربین مداربسته تأثیرگذار است را ذکر می‌کنیم.

تعداد دوربین‌ها: تعداد دوربین‌ها نقش مستقیم و مؤثر در مدت‌زمان نصب دوربین دارد.

شرایط محیطی: شرایط محیطی نظیر ارتفاع محل نصب، شرایط دیوارها و... بر سرعت و مدت‌زمان نصب تأثیرگذار است.

در کل مدت زمان نرمال برای کامل ۴ عدد دوربین مداربسته توسط یک نصاب حرفه ای، حدود ۲ تا ۵ ساعت زمان بر خواهد بود.

بهترین دوربین های مداربسته وایرلس

مشتریان عاشق راحتی و انعطاف‌پذیری دوربین‌های امنیتی خانگی بی‌سیم هستند.

 این دوربین‌ها قابلیت زیادی دارند ازجمله قابلیت چرخش، ضبط داخلی، اتصال به اینترنت و... .

این دوربین‌ها محدودیت و سختی‌های نصب دوربین‌های مبتنی بر دی وی آر را ندارند. به دلیل استقبال زیاد مشتریان از این دوربین‌ها شرکت‌های متعددی درزمینهٔ تولید این دوربین‌ها فعالیت دارند. در اینجا 10 بهترین دوربین امنیتی بی‌سیم در سال 2021 آورده شده است

1-بهترین دوربین Reolink Argus 3 Pro

2-بهترین دوربین ارزان‌قیمت Wyze Cam v3

 3-بهترین برای خانه‌های هوشمند Arlo Pro 4

4-دارای بهترین فنّاوری Google Nest camy

5- Ring Stick Up Cam Battery

6- Amcrest UltraHD 2K

7- Abode Iota

8- Canary Pro

9- Blink Indoor

10- YI Dome Camera

هک دوربین های مداربسته

هک شدن دوربین‌های مداربسته از مباحث چالش‌برانگیزی هست که هر مجموعه‌ای که از دوربین مداربسته استفاده می‌کند باید آن را جدی بگیرد. امروزه طیف وسیعی از عملیات و تکنیک‌ها برای هک دوربین‌های  مداربسته اجرا می‌شود. هکرها با استفاده از ابزارهای مختلف ازجمله ربات‌ها اقدام به نفوذ و حک دوربین‌های مداربسته می‌کنند. اهدافی که هکرها دنبال می‌کنند عبارت‌اند از نفوذ به سیستم‌های دوربین مداربسته و مشاهده و دانلود تصاویر، فرمت و پاک کردن اطلاعات هارد، آسیب به سیستم‌عامل دستگاه دی وی آر و ...

جهت در امان بودن از حک دوربین‌های مداربسته باید امنیت دوربین‌های مداربسته را ارتقاء دهید. در زیر برخی از نکات امنیتی که کاربران دوربین‌های مداربسته باید رعایت کنند را ذکر می‌کنیم.

√ قرار دادن پسورد امن پیچیده و comlex برای دوربین (طول پسورد حداقل 8 کاراکتر با استفاده از حروف کوچک و بزرگ و اعداد و علائم)

√ تعیین سطوح دسترسی مختلف برای کاربران

√غیرفعال کردن تنظیمات اضافی در صورت اتصال دستگاه به اینترنت

√ تغییر پورت‌های پیش‌فرض

درصورتی‌که مجموعه شما از حساسیت امنیتی بالایی داشته باشد نیاز هست که حتماً از یک متخصص امنیت دوربین مداربسته، برای حفظ و ارتقاء امنیت کمک بگیرید.

مجموعه نمادر آمادگی ارائه خدمات مشاوره و ارتقاء امنیت دوربین‌های مداربسته برای مشتریان ساکن در کرج را دارد.

 

 

اهمیت استفاده از دوربین مداربسته

دوربین مداربسته ازجمله مهمترین تجهیزات امنیتی است که کاربرد وسیعی در بخشهای مختلف زندگی بشر پیداکرده است. در حال حاضر کمتر مغازه، اداره، مرکز پزشکی و شرکتها و مؤسسات دولتی و خصوصی وجود دارند که از دوربین مداربسته برای پوشش تصاویر محدوده خود استفاده نکنند. در کنار مراکز اداری در بسیاری از منازل و آپارتمانها نیز دوربین مداربسته نصب میشود.

 اخیراً به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی آمار سرقت و دزدی در کرج افزایش‌یافته است. این امر سبب شده است که افرادی زیادی برای ارتقاء امنیت محل زندگی و محل کار خود به دوربین مداربسته روی آورده‌اند.

مجموعه فنی مهندسی نمادر از معتبرترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات دوربین مداربسته در کرج است و خدمات دوربین مداربسته در کرج را باقیمت مناسب و کیفیت بسیار عالی انجام می‌دهد.

 

cctv

پاک کردن اطلاعات از هارد دوربین مداربسته

به دلایل مختلف ممکن است نیاز باشد که افراد بخواهند هارد دوربین مداربسته را پاک کنند. در این صورت هارد دستگاه باید به‌صورت کامل فرمت شود. دستگاه‌های دی وی آر این قابلیت را ندارند که بتوان به‌صورت دلخواه زمان خاصی از اطلاعات ضبط‌شده را پاک کرد. در صورت نیاز به پاک کردن اطلاعات بایستی کل هارد فرمت شود.

لازم به ذکر است که به دلایل امنیتی و احتمال تخلف ما هرگز اقدام به فرمت و پاک کردن اطلاعات هارد دوربین مداربسته نمی‌کنیم و مشتری در صورت نیاز خود باید اقدام به این کار نماید.

ترفندهای سارقان در مواجه با دوربین‌های مداربسته و راهکارهای پیشنهادی

با رشد تجهیزات امنیتی سارقان نیز با این تکنولوژی‌ها آشنا می‌شوند و راه‌های به‌اصطلاح دور زدن این تجهیزات را فرامی‌گیرند. در زیر ترفندهایی که سارقان در مواجه با دوربین های های مداربسته انجام می‌دهند را ذکر می‌کنیم. همچنین راه‌کارهایی برای بی‌اثر کردن این ترفندها را عنوان می‌کنیم.

  • کندن، شکستن یا پاشیدن رنگ ‌بر روی دوربین: برخی سارقان قبل از انجام سرقت در اولین قدم دوربین‌ها را کنده یا رنگ‌هایی بر روی دوربین می‌پاشند.

راهکار: بهترین راهکار برای جلوگیری از این مورد نصب دوربین در ارتفاعی هست که سارقان نتوانند یا وقت نداشته باشند به آن آسیب برسانند. راهکار دیگر این هست که دوربین‌های کوچک در محل نصب شود و این دوربین‌ها به‌صورت کامل استتار شوند تا سارق متوجه نصب دوربین نباشد.

  • دزدیدن و آسیب زدن به دستگاه دی وی آر: دستگاه دی وی آر اصلی‌ترین قسمت تجهیزات دوربین شماست که کلیه اطلاعات در داخل هاردی در دستگاه دی وی آر ذخیره می‌شود. درصورتی‌که سارقان به دستگاه دی وی آر دسترسی داشته باشند به‌راحتی آن را بازکرده و غیرفعال می‌کنند.

راهکار: راهکار مناسب برای این مورد این است که دستگاه دی وی آر در محلی مخفی و کاملاً ایمن قرار داشته باشد. برای مثال دستگاه دی وی آر را در داخل رک‌های بسیار محکم همراه با قفل قرار دهید و در مکانی که برای سارق قابل ورود نباشد قرار دهید.

  • پوشاندن صورت: پوشاندن صورت از مواردی هست که سارقان هنگام سرقت در شب انجام می‌دهند. همچنین با گسترش ویروس کرونا و مجبور بودن افراد به زدن ماسک، سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و در روز با پوشاندن صورت با ماسک به‌راحتی در مکان‌های عمومی و خصوصی اقدام به سرقت می‌کنند.

راهکار: استفاده از تجهیزات دزدگیر

استفاده از هارد اکسترنال در دوربین مداربسته

برخی از مشتریان این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات دوربین مداربسته از هارد اکسترنال استفاده کرد یا خیر؟ در جواب این سؤال باید عرض کنیم که برای دوربین‌های مداربسته استاندارد تنها از هارد اینترنال استفاده می‌شود. این دی وی آرها هارد اکسترنال را به‌عنوان وسیله ذخیره‌سازی اصلی در نظر نمی‌گیرند و تنها برای انتقال اطلاعات از هارد اصلی می‌توان از فلش یا هارد اکسترنال استفاده کرد.

 

سرویس دوربین مداربسته در کرج

مشتریان دقت داشته باشند که تنها به نصب دوربین مداربسته اکتفا نکنند. دوربین مداربسته پس از نصب در محل نیاز به سرویس و نگهداری دارند. در بیشتر مواقع دوربین‌های مداربسته تا 1 سال بدون مشکل خاصی کار می‌کنند. اما پس از گذشت یک تا دو سال نیاز هست که دوربین‌ها در مقاطع زمانی مشخصی بازرسی و در صورت نیاز سرویس و تعمیر شوند.

مجموعه نمادر سرویس دوربین‌های مداربسته در کرج را انجام می‌دهد.

فروش دوربین مداربسته دست ارزن در کرج

با افزایش قیمت دوربین‌های مداربسته، خریداران دوربین مداربسته با محدودیت‌هایی در انتخاب برند دوربین روبرو شده‌اند. بسیاری از خریداران به سراغ خرید دوربین مداربسته و تجهیزاتی جانبی دست‌دوم هستند. برخی نیز تن به خرید محصولات بی‌کیفت می‌دهند.

 هرچند همواره پیشنهاد اولیه ما به مشتریان خرید دوربین‌های نو با برند معتبر است، بااین‌حال ما پکیج‌هایی ارزان‌قیمت برای برخی مشتریان در نظر گرفته‌ایم. دوربین‌های مداربسته no name باکیفیت، دوربین مداربسته دست‌دوم و دوربین‌های تکی ازجمله راهکارهای ما برای مشتریانی است که به دنبال خرید محصول ارزان‌قیمت هستند.

فروش همکاری دوربین مداربسته در کرج

مجموعه نمادر فروش لوازم دوربین مداربسته در کرج را انجام می‌دهد. همکاران محترم در صورت مراجعه به محل و ارائه مدارک همکاری از تخفیف‌های ويژه ما بهره‌مند خواهند شد.

پک آماده دوربین مداربسته

پک‌های آماده دوربین مداربسته کار را برای خریداران و نصاب‌ها راحت کرده است. در این پک‌ها تعدادی دوربین به همراه دی وی آر، کابل، اتصالات، آداپتور و در مواردی هارد قرار دارد. این پک‌های آماده معمولاً از کشور چین وارد ایران می‌شود. در سال‌های اخیر برخی از افرادی که به چین سفرکرده‌اند این پک‌ها را خریداری کرده و با خود به ایران آورده‌اند.

درصورتی‌که مشتری پک کامل دوربین مداربسته را داشته باشد ما آماده همکاری جهت نصب دوربین مداربسته هستیم.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین‌های مداربسته اسپید دام در انواع مختلف وجود دارند. این دوربین‌ها توانایی چرخش و ذخیره با زاویه 360 درجه‌دارند. این دوربین‌ها معمولاً درمانی مرتفع و بزرگ نصب‌شده و به دی وی آر مرکز متصل می‌شوند. انواع تکی این دوربین‌ها (بدون نیاز به دی وی آر) نیز موجود است.

مجموعه نمادر فروش انواع دوربین‌های مداربسته اسپید دام را انجام می‌دهد.

توصیه های مهم به استفاده کنندگان دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته ابزار حساسی هستند. در استفاده از دوربین مداربسته نکاتی باید رعایت شوند که در زیر برخی از این نکات را ذکر می‌کنیم.

- برآورد صحیح از تجهیزات موردنیاز در آینده

متأسفانه بسیاری از مشتریان نیاز حال را می‌بینند و نسبت به نیازهای احتمالی آینده توجهی ندارند.این وظیفه نصاب است که باید توصیه‌های لازم را به مشتریان ارائه دهد.  برای مثال مشتری را تصور کنید که نیاز به نصب 4 عدد دوربین  دارد. می‌دانیم که یک دی وی آر 4 کانال پاسخگوی نیاز این مشتری است. اما فکر کنید مشتری ممکن است در آینده دوربین جدیدی اضافه کند. حال چه باید کرد؟ در این صورت مشتری باید دی یو آر 4 کانال را کنار گذاشته و دی وی آر 8 کانال تهیه کند. در این صورت مشتری مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای دی وی آر می‌شود. پس چه‌بهتر که در همان ابتدا شخص دی وی آر 8 کانال تهیه می‌کرد.

یا ممکن است دوربین در محلی نصب شود که فاصله آن با دی وی آر 5 متر باشد. در این صورت باید این مورد را در نظر بگیریم که ممکن است در آینده نیاز باشد دوربین را جابه‌جا کنیم .پس باید مقدار کابل اضافه برای این مورد در نظر بگیریم.

در هنگام خرید دوربین باید دقت داشت که تجهیزاتی نظیر تعداد کانال دی وی آر، متراژ سیم‌کشی ظرفیت هارد و آمپر آداپتورها پاسخگوی نیازهای احتمالی آینده باشند.

- چک کردن ذخیره اطلاعات به‌صورت هفتگی: چک کردن ذخیره‌سازی اطلاعات به‌صورت هفتگی از مواردی هست که توصیه می کنمی توسط کاربران انجام شود. ممکن است به دلیل مشکلات هارد یا خرابی آداپتور تصاویر در دوربین ذخیره نشود. با چک کردن ذخیره‌سازی هفتگی این اطمینان حاصل می‌شود که اطلاعات در هارد در حال ذخیره شدن است.

- گردش مناسب هوا در دستگاه دی وی آر: دستگاه دی وی آر باید طوری قرار بگیرد که گردش مناسب هوا در آن وجود داشته باشد. حتماً فضای اطراف دی وی آر را از همه جهت باز نگه‌دارید تا امکان خروج هوا گرم دی وی آر فراهم شود.

- قرار دادن پسورد برای دستگاه دی وی آر: برای دستگاه دی وی آر از پسوردهای امن استفاده کنید.

- عدم اجازه به سایر افراد برای کار با دی وی آر: به کسی اجازه ندهید که به اطلاعات دستگاه دی وی آر دسترسی داشته باشد. درصورتی‌که شخصی قصد داشت اطلاعات را بررسی کنید درخواست کنید حتماً از طرف آگاهی یا دادگاه نامه کتبی دریافت کند.

 پسورد دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته‌ای قابلیت ست کردن پسورد را دارد. شما می‌توانید بدون واردکردن نام کاربری (uer name) و پسورد (password) تصاویر زنده دوربین مداربسته را مشاهده کنید؛ اما به‌محض این‌که بخواهید وارد تنظیمات دستگاه دی وی آر و یا بخش‌هایی مانند مشاهده اطلاعات ضبط‌شده بروید، پنجره‌ای باز می‌شود که باید نام کاربری و پسورد را وارد کنید. نام کاربری بیش از 95 درصد دستگاه‌های دی وی آر admin است. کاربر می‌تواند نام این نام کاربری را تغییر دهد؛ همچنین کاربران جدیدی اضافه کند.

 دستگاه‌های دی وی آر به‌صورت پیش‌فرض دارای نام کاربری admin و یک پسورد هستند. پسورد پیش‌فرض در برندهای مختلف دستگاه دی وی آر متفاوت است. شرکت‌های مختلف بر اساس صلاح‌دید پسوردهایی مختلفی را به‌صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه تولیدی خود ست می‌کنند. در مواردی نیز تولیدکننده دستگاه دی وی آر هیچ پسوردی بر روی دستگاه قرار نمی‌دهد. معمول‌ترین پسوردهای دستگاه‌های دی وی آر را در زیر ذکر می‌کنیم.

نام کاربری admin    پسورد 111111

نام کاربری admin   پسورد 123456

نام کاربری admin   پسورد  جای خالی

نام کاربری admin   پسورد 88888888

 نصاب دوربین مداربسته بایستی هنگام نصب دستگاه با هماهنگی خریدار اقدام به تغییر پسورد و ارائه پسورد دوربین مداربسته به خریدار کند. برخی از دستگاه‌های محدودیتی در تعداد کاراکتر برای پسورد اعمال نموده‌اند. برای مثال در برخی دستگاه‌ها کاربر تنها مجاز به واردکردن پسوردی با حداکثر طول 8 کاراکتر است. در حسن تغییر پسورد دستگاه دی وی آر، همواره باید سعی شود که پسورد از طرف خریدار ارائه شود. خریدار دستگاه پس از تغییر پسورد باید پسورد جدید را در جای نگهداری کند؛ به‌صورت تهیه عکس و یا نوشتن پسورد.

در دستگاه‌های جدید زمانی که کاربر قصد تغییر پسورد و قرار دادن پسورد جدید دارد دو سوال امنیتی از کاربر پرسیده می‌شود. مانند اینکه "نام اولین دبستانی که وارد آن شدید چیست؟".یا "نام عموی بزرگ شما چیست؟". طرح این سؤالات به این دلیل است که درصورتی‌که پسورد را گم کردید با رفتن به قسمت مربوطه و انتخاب سؤال و ارائه پاسخی که قبلاً وارد کرده بودید، قادر به بازیابی و تغییر پسورد شوید.

گم کردن پسورد دستگاه دی وی آر

گم کردن پسورد دستگاه دی وی آر دوربین  مداربسته از معضلاتی هست که همواره برخی کاربران با آن  مواجه هستند.

در حال بروز رسانی

 

هارد مناسب برای دوربین‌های مداربسته

هارد یکی از مهم‌ترین قطعات دوربین مداربسته است. اطلاعات دوربین‌های توسط دی وی آر دریافت می‌شوند و پس از رمزگذاری و سایر پروسه‌ها در هارد ذخیره می‌شوند. دقت داشته باشید که هارد دی وی آر قطعه‌ای مکانیکی هست که به‌صورت ۲۴ ساعته در حال کار کردن هست. ازاین‌رو بهترین نوع هارد باید برای دی وی آر خریداری و استفاده شود. در حال حاضر دو برند معروف هارد surveillance و هارد western در بازار ایران وجود دارند. برند surveillance هرچند برند معتبری هست اما ما برای دستگاه‌های دی وی آر از این هارد استفاده نمی‌کنیم و توضیح بیشتری نیز در مورد این هارد نمی‌دهیم.

 هارد western خود چند نوع سبز، آبی، بنفش، قرمز و سیاه دارد. در میان این رنگ‌ها هارد وسترن بنفش بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه‌های دی وی آر دوربین مداربسته است. این هارد آمار خرابی به‌مراتب پایین‌تری از سایر هاردها دارد و برای استفاده ۲۴ ساعته در دستگاه دی وی آر مناسب است.

آیا دوربین مداربسته به‌تنهایی می‌تواند امنیت محل را تأمین کند؟

این موردی  هست که بایستی برای مشتریان روشن شود. دوربین‌های مداربسته به‌تنهایی قادر به تأمین امنیت محل نیستند. درواقع دوربین‌های مداربسته بیشتر جنبه نظارتی و بازدارندگی دارند.

 درصورتی‌که امنیت محل پایین باشد سارقان می‌توانند با قرار دادن ماسک‌هایی بر روی صورت وارد محل شوند و اقدام به سرقت کنند. همچنین در بسیاری از موارد سارقان اقدام به تخریب دوربین‌های مداربسته نصب‌شده در محل می‌کنند. ازاین‌رو برای تأمین امنیت محل همه فاکتورهای امنیتی باید رعایت شود.

نصب دزدگیر، نصب حفاظ‌های امنیتی و نصب درب‌ها و قفل‌های محکم و قوی ازجمله اقداماتی هست که در کنار نصب دوربین مداربسته امنیت شمارا ارتقاء می‌دهد.

تنظیم ضبط حرکت دوربین مداربسته

تنظیمات ضبط حرکت از تنظیماتی هست که می‌توانید بر روی دستگاه دی وی آر اعمال کنید. در حالت عادی دی وی آر تمامی تصاویری که از دوربین به آن ارسال می‌شود را ضبط می‌کند. شما می‌توانید با اعمال تغییراتی دی وی آر را طوری تنظیم کنید که تنها در صورت وجود حرکت اطلاعات دریافتی بر روی هارد دستگاه ذخیره شود. استفاده از این روش باعث امکان ذخیره‌سازی اطلاعات بسیار بیشتری بر روی هارد و همچنین توانایی جستجوی سریع‌تر می‌شود.

ارسال ایمیل از طریق دوربین‌های مداربسته

دوربین‌های مداربسته تنظیمات بسیار زیادی دارد. یکی از این تنظیمات، تنظیم ارسال ایمیل است. با این قابلیت می‌توانید دستگاه دی وی آر را طوری تنظیم کنید که در صورت اتفاق افتادن هرگونه آلارم و ایمیلی، دستگاه به‌صورت خودکار اقدام به ارسال ایمیل برای شما نمایید. برای مثال می‌توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که دوربین‌ها در صورت وجود هرگونه حرکت، ایمیلی برای شما ارسال کند. بالطبع در این شرایط دستگاه دی وی آر باید حتماً به اینترنت متصل باشد.

بکاپ ازدوربین مداربسته در کرج

نیاز به تهیه بکاپ از فیلم‌های دوربین مداربسته از مواردی هست که دیر یا زود برای استفاده‌کنندگان از دوربین پیش می‌آید. برای تهیه فیلم از کلیپ‌های دوربین مداربسته نیاز هست که یک فلش یا هارد اکسترنال را از طریق پورت شبکه به دستگاه دی وی آر متصل کنید. روش‌های تهیه بکاپ در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. اما در کل مکانیزم بکاپ گرفتن به این صورت است که کاربر روز، ساعت، شماره دوربین و نوع فرمت فایل خروجی را انتخاب می‌کنید و با کلیک بر روی دکمه اجرا بکاپ تهیه‌شده و به فلش انتقال داده می‌شود. در اکثر دستگاه‌های دی وی آر می‌توانید بکاپ هایی با خروجی avi یا H264 تهیه نمایید.

مجموعه نمادر خدمات تهیه بکاپ از دوربین‌های مداربسته در کرج را انجام می‌دهد.

 

افت کیفیت دوربین مداربسته

کیفیت دوربین‌های مداربسته ممکن است در طول زمان و به دلایل مختلف افت کند. ضعیف شدن آداپتور، ایجاد نویز به دلایل مختلف، خرابی BNC، پوسیدگی کابل و ... از عواملی هستند باعث افت کیفیت تصویر دوربین مداربسته می‌شوند.

 

محل نصب دی وی آر دوربین مداربسته 

محل نصب دی وی آر دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. دی وی آر مهم‌ترین وسیله دوربین مداربسته است. همچنین هاردی که وظیفه ذخیره‌سازی اطلاعات را دارد بر روی دی وی آر نصب می‌گردد. درصورتی‌که سارقان دی وی آر را با خود ببرند عملاً به اطلاعات ذخیره‌شده دوربین‌ها دسترسی نخواهیم داشت. بسیاری از سارقان زمانی که محلی را مورد سرقت قرار می‌دهند، دستگاه دی وی آر را نیز با خود می‌برند. ازاین‌رو انتخاب محلی مناسب برای قرار دادن دی وی آر اهمیت بالایی دارد.

بهترین محل برای قرار دادن دی وی آر نصب یک رک در محلی مناسب و قرار دادن دی وی آر در داخل رک است. همچنین دی وی آر نبایستی در محلی که حرارت و گرمای زیادی دارد نصب گردد. این امر باعث خرابی سریع هارد و آسیب به دی وی آر می‌شود. نصب فن‌های حرفه‌ای بر روی رک می‌تواند باعث خنک شدن دی وی آر گردد.بر روی درب رک حتماً یک قفل با امنیت بالا نصب کنید.

درصورتی‌که از رک استفاده نمی‌کنید، سعی کنید حتماً دی وی آر را در محل امنی قرار دهید. یکی از امن‌ترین محل‌ها برای قرار دادن دی وی آر داخل سقف کاذب است.

محل نصب دوربین های مداربسته

نصب دوربین مداربسته از مهم‌ترین توانایی‌های یک نصاب دوربین است. دوربین مداربسته بایستی طوری نصب شود که به‌صورت کامل محیط هدف را پوشش دهند. زاویه دوربین و محل نصب دوربین‌های باید طوری باشد که همه دوربین‌ها هم‌پوشانی لازم را داشته باشند. همچنین دوربین‌هایی که در بیرون و فضای باز نصب می‌شوند برای جلوگیری از سرقت و آسیب زدن سارقان به دوربین باید در ارتفاع مناسبی نصب شوند. سیم‌کشی اصولی و ایمن و تمیزکاری از دیگر مواردی هست که نصاب دوربین حتماً باید رعایت کند.

  فروش دوربین مداربسته پلاک خوان در کرج

دوربین‌های مداربسته پلاک خوان دوربین‌هایی هستند که وضوح و کیفیت بالایی دارند. دقت این دوربین‌های در حدی است که پلاک خودروهای در حال حرکت را به‌صورت کامل نشان می‌دهد. دقت داشته باشید که دوربین‌های معمولی به‌قدری کیفیت ندارند که بتوانند پلاک خودروها را نشان دهند؛ به‌خصوص اگر خودرو در حال حرکت باشد. ازاین‌رو بسیاری از مشتریان به دنبال خرید و نصب دوربین‌های مداربسته پلاک خوان هستند.

ما به مشتریانی که تقاضای خرید دوربین پلاک خوان دارند، دوربین‌های برند داهوا باکیفیت ۴ مگا پیکسل را پیشنهاد می‌کنیم. این دوربین‌ها به‌راحتی پلاک ماشین‌ها بافاصله ۳ تا ۵ متری تشخیص می‌دهند.

 در چه مکان‌هایی نبایستی دوربین مداربسته نصب کرد؟

استفاده از دوربین مداربسته در همه‌جا مجاز نیست و در برخی مکان‌ها کسی حق نصب دوربین مداربسته ندارد. در زیر برخی از مکان‌هایی که نبایستی در آنجا دوربین مداربسته نصب شود را ذکر می‌کنیم.

  • سرویس‌های بهداشتی
  • رخت‌کن و محل تعویض لباس
  • محل بستری یا معاینه بیماران
  • نزدیک مراکز نظامی و امنیتی
  • نصب دوربین در داخل منزل بدون اطلاع سایر افراد
  • استفاده از میکروفن و شنود مکالمات
  • نصب دوربین به صورتی که بر سایر مکان‌ها و منازل دید داشته باشد.

 

لزوم اطلاع‌رسانی در مورد دوربین‌های نصب‌شده در محل

نصب دوربین یکی از ملزومات مراکز تجاری، عمومی، مسکونی و ... است. بااین‌حال افرادی که در این مکان‌ها تردد می‌کنند نیز حق‌دارند که از نصب دوربین در محل آگاه باشند. ازاین‌رو در مکان‌هایی که دوربین نصب می‌شود بایستی هشدارها و اطلاع‌رسانی‌ها در مورد نصب دوربین انجام شود. در محل‌های نصب دوربین بایستی در ورودی محل پلاکارد یا نوشته‌هایی نصب شود تا افرادی که در محل تردد می‌کنند از نصب دوربین در محل مطلع شوند.

 

تعویض دوربین مداربسته قدیمی با نو

برخی از مجموعه‌ها، دارای دوربین‌های مداربسته قدیمی هستند. ممکن است این مجموعه‌ها تمایل داشت باشند که دوربین‌های قدیمی خود را جمع‌آوری کرده و دوربین‌های مداربسته جدید نصب کنند. مجموعه نما در آمادگی خرید و جمع‌آوری دوربین‌های مداربسته قدیمی و نصب دوربین‌های جدید به‌جای دوربین‌های قدیمی را دارد.

فروش ماکت‌های دوربین مداربسته در کرج

یکی از مزایایی دوربین مداربسته، ایجاد ترس و تردید در بزهکاران و سارقان است. سارقان ترجیح می‌دهند از مکان‌هایی سرقت کنند که کمترین میزان امنیت را داشته باشد. ازاین‌رو مکان‌هایی که در آن دوربین مداربسته نصب باشد، کمتر مورد سرقت قرار می‌گیرد. برخی از افراد ممکن است توانایی خرید و نصب دوربین مداربسته نداشته باشند. این افراد می‌توانند از دوربین‌های مداربسته خراب و غیر قابل تعمیر و یا ماکت دوربین مداربسته استفاده کنند. این دوربین‌ها صرفاً جنبه هشدار و بازدارندگی دارند.

مجموعه نمادر فروش انواع ماکت‌های دوربین مداربسته را انجام می‌دهد.

سیم‌کشی دوربین مداربسته در کرج

انجام سیم‌کشی دوربین مداربسته را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. سیم‌کشی برق و سیم‌کشی کابل دیتا (کابل دیتای دوربین، کابل کواکسیال یا کابل شبکه می‌باشد). برخی تولیدکنندگان کابل‌های کواکسیال و سیم برق را باهم در داخل یک پک تولید می‌کنند. انجام سیم‌کشی دوربین مداربسته باید به‌صورت کاملاً اصولی و استاندارد انجام شود. قبل از انجام سیم‌کشی محل سیم‌کشی بایستی داکت کشی شود و سیم‌ها از داخل داکت عبور داده شوند.نکته‌ای که حتماً در سیم‌کشی برق دوربین مداربسته باید در نظر گرفت این هست که برق دوربین مداربسته باید به‌صورت 24 ساعته تأمین شود. اغلب مالکان مراکز تجاری در زمان تعطیلی برق ورودی به واحد را قطع می‌کنند؛ این عزیزان در صورت نصب دوربین بایستی سیم کشی را طوری انجام دهند که برق دوربین به صورت 24 ساعته تأمین شود.

تعمیر دوربین مداربسته در کرج

دوربین مداربسته از تجهیزاتی هست که در طول زمان احتمال خرابی بالایی دارد. خرابی و ایراد در هر بخشی از دوربین مداربسته ممکن است پیش بیاید. خرابی آداپتور، قطعی کابل‌ها، خرابی هارد و خرابی BNC ازجمله مواردی هست که بسیار دیده می‌شود. در زیر ایرادات و خرابی‌های احتمالی دوربین‌های مداربسته را توضیح می‌دهیم.

خرابی آداپتور: دوربین‌های مداربسته و دی وی آر برای کارکردن نیاز به آداپتور دارند. در دوربین‌های مداربسته دو نوع آداپتور ساده و صنعتی استفاده می‌شود. ولتاژ آداپتورهای دی وی آر و دوربین‌های مداربسته 12  است. همچنین آداپتورهای مورداستفاده در دوربین مداربسته بین ۱ تا ۶ آمپر می‌باشند. بسیار توصیه می‌شود که در دستگاه‌های دی وی آر از آداپتورهای ۱۲ ولت ۵ آمپر است. متأسفانه برخی تولیدکنندگان برای دی وی آر از آداپتورهای ۲ آمپر استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند در آینده باعث بروز مشکلاتی در کارکرد دی وی آر شود. آداپتورهای دوربین‌های مداربسته نیز ۱۲ ولت و با آمپر ۱ یا ۲ است.

خرابی و سوختن آداپتور دی وی آر باعث خاموش شدن دستگاه دی وی آر شود. در این صورت با زدن کلید پاور دی وی آر، دی وی آر روشن نخواهد شد. در مواردی نیز ممکن است آداپتور نیم‌سوز یا ضعیف شود. در این صورت دی وی آر کار می‌کند ولی نخواهد توانست اطلاعات را بر روی هارد ذخیره کند. همچنین ضعیف شدن دی وی آر باعث ایجاد اختلال در دریافت تصاویر و حتی سرعت کارکردن دی وی آر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل در ذخیره‌سازی تصاویر و یا اختلال در نمایش تصاویر دوربین، اولین کاری که باید انجام داد تست آداپتور دی وی آر است.

در دوربین‌های مداربسته نیز ضعیف شدن یا خرابی آداپتور باعث نرسیدن برق به دوربین و خاموشی دوربین مداربسته می‌شود. بهترین روش برای تست کارکرد صحیح آداپتور دوربین این هست که دودست خود را به‌صورت کامل دورتادور دوربین بگیرید تا فضای تاریکی در مقابل دوربین ایجاد شود. در این صورت اگر آداپتور دوربین خراب باشد روشنایی‌های مادون‌قرمز بر روی دوربین دیده نخواهد شد. در صورت کارکرد صحیح آداپتور لامپ‌های مربوط به دید در شب دوربین مداربسته دیده می‌شود.

قطعی و افت کیفیت کابل: قطعی کابل دوربین موجب قطع ارتباط دوربین و دی وی آر می‌شود. در این صورت قطعاً تصاویر دوربین مداربسته به دی وی آر نخواهد رسید. برخی مواقع نیز ممکن است به دلایل مختلف کیفیت کابل‌های دوربین افت کند و باعث ایجاد نویز و اختلال در تصاویر دریافتی دوربین شود.

تعویض کابل دوربین مداربسته بهترین راه‌حل برای مشکلات ایجادشده در کابل است.

خرابی هارد: خرابی هارد با نشانه‌های مختلفی بروز می‌کند. عدم ذخیره شدن اطلاعات، ذخیره شدن به‌صورت مقطعی، بالان نیامدن نرم‌افزار دی وی آر ازجمله مواردی هست که می‌تواند نشان‌دهنده خرابی هارد باشد.

خرابی و مشکلات اتصالات دوربین: اتصالاتی نظیر BNC، کابل ساتا، کابل‌های VGA،HDMI و کابل برق از مواردی هست که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود. در این صورت اتصالات مشکل دارد باید تعویض شوند.

خرابی لنز دوربین: همه دوربین‌های مداربسته دارای لنز هستند. خرابی لنز دوربین باعث می‌شود که هیچ تصویری از سمت دوربین به دی وی آر فرستاده نشود. لنز دوربین قابل تعمیر و یا تعویض است.

خرابی مادون قرمز: چراغ‌های مادون‌قرمز دوربین مداربسته روشنایی لازم برای دید در شب را فراهم می‌کنند. خرابی این چراغ‌ها باعث می‌شود که تصاویر دوربین مداربسته در شب‌ها سیاه باشد.

 

 انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از پرفروش‌ترین تجهیزات ایمنی هست. دلیل پرفروش بودن دوربین مداربسته نسبت به سایر تجهیزات امنیتی این هست که دوربین مداربسته امکان نظارت و حتی هشدار را ایجاد می‌کند. دوربین‌های مداربسته انواع بسیار مختلفی دارند. این دوربین‌ها تنوع بسیار زیادی در ساختار، برند و کیفیت دارند. قیمت‌گذاری این دوربین‌ها نیز بر اساس این موارد انجام می‌شود. در زیر هر یک فاکتورهای ذکرشده را بررسی می‌کنیم.

برند دوربین‌های مداربسته: دوربین‌های مداربسته برندهای بسیار مختلف و متنوعی دارند. ازجمله شناخته‌شده‌ترین برندهای دوربین مداربسته در ایران برندها هایک ویژن، داهووا، سونی و uniview می‌باشند. در این میان برخی از دوربین‌های مداربسته نیز برند مشخص و معتبری ندارند. این دوربین‌ها با نام noname(بدون نام) شناخته می‌شوند. کیفیت و قیمت این دوربین‌های از دوربین‌های برند، پایین‌تر است.

فنّاوری مورداستفاده در دوربین: یکی از مهم‌ترین فاکتور دوربین مداربسته، کیفیت دوربین است. درگذشته دوربین‌های مداربسته با فنّاوری آنالوگ تولید می‌شود. معیار کیفیت این دوربین‌ها با عبارت tvline شناخته می‌شود. این دوربین‌ها کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های فعلی داشتند. دوربین‌های دیجیتال پس از دوربین‌های آنالوگ وارد بازار شدند. کیفیت این دوربین‌ها با عبارت مگا پیکسل محاسبه می‌شود. در این دوربین‌های از فنّاوری‌ها AHD و   HDCVI و غیره استفاده‌شده است. اغلب دوربین‌های نصب‌شده فعلی دارای کیفیت ۲ تا ۴ مگا پیکسل می‌باشند.

انواع دوربین بر اساس ساختار: دوربین‌های مداربسته به لحاظ ساختار و اتصالات نیز متنوع هستند. دوربین‌های سیمی با کابل کواکسیال، شناخته‌شده‌ترین دوربین‌های مداربسته هستند. بیش از 80 درصد دوربین‌های مداربسته فعلی از این نوع هستند.

دوربین‌های تحت شبکه که با کابل شبکه کار می‌کنند از دیگر مدل‌های دوربین مداربسته هستند. برای نصب این دوربین‌ها نصاب باید اطلاعاتی در مورد  شبکه‌های کامپیوتری  داشته باشد. دوربین‌های بی‌سیم نیز گونه دیگری از دوربین‌های هستند که با ارتباط وای فای کار می‌کنند. برخی از دوربین‌های نیز به‌صورت تکی هستند. در این دوربین‌ها اطلاعات بر روی یک رم کوچک که در داخل دوربین تعبیه می‌شود ذخیره می‌گردد. استفاده از این دوربین‌ها در مکان‌هایی که امکان و یا تمایلی برای سیم‌کشی وجود ندارد مفید است.

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم: دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از امواج رادیویی برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند. دوربین‌های وایرلس نیز انواع مختلفی دارند. دوبین‌های بی‌سیم را می‌توان به‌صورت چند دوربین بی‌سیم که از طریق ارتباط رادیویی به یک دستگاه دی وی آر متصل می‌شود پیاده‌سازی کرد. نسل جدیدی از دوربین‌های بی‌سیم ساخته‌شده است که به‌صورت تکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این دوربین‌های محلی برای قرار دادن حافظه داخلی برای ضبط اطلاعات وجود دارد. همچنین اغلب این دوربین‌ها سیم‌کارت خور هستند و با قرار دادن سیم‌کارت دارای اینترنت می‌توان تصاویر دوربین را از هر جا مشاهده کرد.

دوربین‌های مخفی نیز از دیگر مدل‌های دوربین‌ها هستند. این دوربین‌ها بسیار ریز و کوچک هستند. این دوربین‌ها معمولاً برای سو استفاده و تجسس استفاده می‌شود. ازاین‌رو استفاده از این دوربین‌ها غیرقانونی است.

 

تعداد کانال در دی وی آر

تعداد کانال دی وی آر دوربین مداربسته از مهم‌ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری بر روی دی وی آر است. در حال حاضر دی وی آرها به‌صورت ۴ کانال،۸ کانال،۱۶ کانال،۳۲ کانال تولید می‌شوند. البته درگذشته دی وی آرهای ۶۴ کانال نیز تولید می‌شد که تولید این دی وی آرها در حال حاضر متوقف‌شده است.

میکروفن دوربین مداربسته

تقریباً تمامی دستگاه‌های دی وی آر قابلیت ضبط صدادارند. ضبط صدا در دی وی آر توسط میکروفن انجام می‌شود. دی وی آرها دارای یک تا چند پورت ورودی صدا هستند. برای استفاده از میکروفن تنها لازم است که میکروفن در محل نصب شود و یک خروجی از میکروفن به ورودی صدای دی وی آر متصل گردد.

دوربین‌های مداربسته دید در شب

یکی از سؤالاتی که از طرف بسیاری از مشتریان مطرح می‌شود این هست که دوربین مداربسته موردنظرشان دید در شب هست یا خیر؟ در مورد این سؤال باید عرض کنیم که در حال حاضر همه دوربین‌های مداربسته قابلیت دید در شب دارند. این قابلیت توسط ال ای دی های مادون‌قرمز نصب‌شده در دوربین ایجاد می‌شود. این ال ای دی ها برای تقویت نور محیط استفاده می‌شوند.

 

دوربین دام و دوربین بولت

دوربین‌های مداربسته را می‌توان بر اساس شکل ظاهر و محل نصب به دو نوع بولت و دام تقسیم کرد. دوربین‌های بولت بیشتر مصرف خارجی (outdoor) دارند. اندازه این دوربین‌ها از دوربین‌های دام بزرگ‌تر است. همچنین دوربین‌های بولت دارای پایه می‌باشند.

دوربین‌های دام به‌صورت کروی می‌باشند. این دوربین‌های برای مصارف داخلی (indoor) استفاده می‌شوند.

 

 لوازم جانبی دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته لوازم جانبی فراوانی دارند. در زیر کلیه لوازم مداربسته را ذکر می‌کنیم.

-دوربین مداربسته

-دستگاه دی وی آر جهت دریافت تصاویر از دوربین

-کابل کواکسیال یا کابل شبکه برای ارتباط دوربین با دی وی آر

-کابل شبکه برای انتقال تصویر

-اتصالات BNC وسوکت های Rg45

-هارد جهت ذخیره‌سازی اطلاعات

-آداپتور برای تأمین برق دوربین و دی وی آر

-کابل‌های VGA،HDMI و کابل AV (در صورت نیاز)

-رابط‌های آداپتور

ابزار موردنیاز نصاب دوربین مداربسته

نصاب دوربین مداربسته جدا از لوازم و قطعات دوربین نیاز به تجهیزات و لوازم مختلفی دارد. ما در زیر برخی از این تجهیزات را ذکر می‌کنیم.

-نردبان بلند حداقل 3 متری

-دریل

-سیم‌چین

-آچار آلن

-پیچ‌گوشتی در انواع مختلف

-چکش

-دم‌باریک

-جعبه‌ابزار کامل

 

فروش دوربین مداربسته در کرج

مجموعه نمادر فروشنده انواع دوربین‌های مداربسته و تجهیزات موردنیاز آن، در شهر کرج است. ما با آگاهی کامل به انواع نیازهای مشتریان طیف وسیعی از دوربین‌های مداربسته را برای مشتریان خود عرضه کرده‌ایم. دوربین‌های مداربسته AHD در انواع برندهای، دوربین‌های آی پی و دوربین‌های تکی را می‌توانید در فروشگاه نمادر پیدا کنید.

 

 نصب دوربین مداربسته در کرج

مجموعه نمادر خدمات نصب دوربین مداربسته در کرج را انجام می‌دهد. نصب دوربین مداربسته در این مرکز با رعایت کلیه اصول استاندارد انجام می‌شود. متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از افرادی که حتی با اصول سیم‌کشی آشنایی نداشته‌اند وارد صنعت دوربین مداربسته شده‌اند. این افراد با انجام غیراصولی نصب دوربین و عدم پشتیبانی مناسب موجب نارضایتی مشتریان گریده اند. مهم‌ترین فاکتور در ارائه خدمات دوربین مداربسته کار استاندارد و اصولی، پشتیبانی و قیمت مناسب است. مجموعه نمادر با رعایت کلیه موارد ذکرشده در خدمت مشتریان عزیز است.

یکی از نکات مهم در نصب دوربین مداربسته نوع سیم‌کشی دوربین است. سیم‌کشی نامناسب و غیراستاندارد زیبایی محیط را از بین می‌برد و مشتریان را در آینده با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد. همچنین نحوه نصب دوربین مدر محل با زاویه دید مناسب از دیگر مواردی هست که در نصب دوربین تأثیرگذار است.

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته در کرج

انتقال تصویر یکی از مهمترین امکانات و خدمات دوربین مداربسته هست که می توان از آن بهره برد.مجموعه نمادر خدمات انتقال تصویر دوربین مداربسته در کرج  را انجام می دهد.

برای انجام انتقال تصویر لازم هست که هر دو طرف (محل نصب دوربین مداربسته و گوشی همراه یا کامپیوتر راه دور)اینترنت داشته باشند.برای شروع کار بایستی اتصالات فیزیکی مورد نیاز برای انتقال تصویر ست شود.تنها اتصال فیزیکی مورد نیاز وصل کرد یک کابل شبکه از مودم به دستگاه دی وی آر می باشد.پس از چک کردن و اطمینان از درستی اتصال فیزیکی باید به سراغ تنظیمات نرم افزاری برویم.برای انجام تنظیمات نرم افزاری در ابتدا بایستی مواردی زیر را تست کنیم.

-چک کردن رنج آدرس آی پی دی وی آر و مودم:در ابتدا اندکی در مورد آدرس آی پی توضیح دهیم.آدرس آی پی یک آدرس اینترنتی با 4 رقم می باشد.این ارقام با نقطه از هم جدا می شوند.آدرس آی پی دی وی آر و مودم بایستی در یک رنج و دسته باشند.منظور از هم رنج بودن آی پی ها این هست که سه رقم اول این ای پی ها مانند هم باشند.رقم چهارم نیز می تواند بین 1 تا 254 باشد.البته دقت داشته باشید که رقم آخر آی پی در دستگاههای یک شبکه نباید همانند باشد.یعنی اگر آدرس ای پی مودم شما 192.168.1.1 است نمی توانید برای دی وی آر هم همین آی پی را ست کنید زیرا این امر باعث ایجاد کانفیلیکت و تداخل در شبکه می شود.

-قرار دادن آدرس آی پی مودم در قسمت آی پی گیت وی دی وی آر:در تظیمات شبکه دی وی آر 4 قسمت مختلف وجود دارددر قسمت آدرس آی پی آدرس آی پی دی وی آر قرار می گیرد.در قیسمت subnet mask آدرس 255.255.255.0 قرار می گیرد .در قسمت گیت وی gateway بایستی آدرس آی پی مودم را قرار دهید .برای اینکه دی وی آر به اینترنت متصل شود بایستی آی پی مودم را در قیمت گیت وی دی وی آر وارد کنید.در قسمت dns نیز تنظیمات dns را درقرار می هیم.

نصب نرم افزار انتقال تصویر بر روی گوشی یا کامپیوتر:هر مدل دستگاه دی وی آری ،نرم افزار انتقال تصویر خاص خود را دارد.برخی از برندها نیز نرم افزارهای مشابهی دارند.ندر برخی دی وی آرها سی دی  نرم افزار انتقال تصویر به همراه دستگاه دی وی آر ارائه می شود.همچنین با اسکن بارکد در قسمت مشخصی از تنظیمات دی وی آر لینک دانلود نرم افزار بر روی گوشی ظاهر می شود. در زیر برخی از نرم افزارهای پرکاربرد انتقال تصویر دوربین مداربسته را ذکر می کنیم.

نرم افزار گوشی:Xmey-Nvsip-Neyepro-Xvr-IVMS-Suoerlive-DMSS

نرم افزار کامپیوتر:Cms2000

برای انتقال تصویر چند روش وجود دارد که ما در اینجا به ذکر دو روش پرکاربرد انتقال تصویر بسنده می کنیم.انتقال تصویر به روش p2p و انتقال تصویر به روش IP.لازم به ذکر است که همه موارد ذکر شده در بالا باید برای هر نوع انتقال تصویری رعایت شوند.

انتقال تصویر P2P:در روش انتقال تصویر P2P با نصب نرم افزار و اسکن بارکد سریال سیستم و وارد کردن نام کاربری و پسورد می توانید به دوربین مداربسته متصل شوید.در این روش انتقال تصویر در کنار رعابت موارد ذکر شده در بالا ،لازم است قسمتی که بار کد سریال در سیستم وجود دارد یافته و بارکد را اسکن نمایید.در این روش انتقال تصویر ،عمل انتقال تصویر توسط سرورهای واسطی انجام می شود.از این رو در صورتی که این سرورها غیر فعال ،خاموش و یا فیلتر شوند عملا انتقال تصویر قطع می شود.در زیر مزایا و معایب این روش انتقال تصویر را ذکر می کنیم.

مزایا

عدم نایز به پرداخت هزینه اضافی برای خرید IP

سادگی و راحتی انتقال تصویر

عدم نیاز به دارابودن دانش شبکه

معایب

امنیت پایین

سرعت پایین

احتمال قطع شدن سرویس در هر لحظه

انتقال تصویر IP

انتقال تصویر به روش IP کمی پیچیده تر از انتقال تصویر P2P است.در این روش انتقال تصویر ،مالک سرویس اینترنت باید تقاضای درخواست آدرس IP را به شرکتی که از آن اینترنت دریافت کرده است،ارائه نماید.پس از دریافت آدرس آی پی بایستی تنظیمات پورت فوراردینگ بر روی مودم انجام شود.در این روش پورتی در دی وی آر که برای انتقال تصویر در نظر گرفته شده است بایستی به سمت آی پی دی وی آر فوروارد شود.پس از انجام این کار با وارد کردن آدرس IP،پورت مورد نظر ،نام کاربری ،پسورد و نام دستگاه(نام دستگاه به صورت دلخواه وارد می شود) می توانید انتقال تصویر را بر روی گوشی مشاهده نمایید.در زیر مزایا و معایب انتقال تصویر به روش IP را ذکر می کنیم.

مزایا

سرعت بالاتر

امنیت بالاتر

عدم قطعی سرویس (به جز در مواردی نظیر قطعی اینترنت ،تمام شدن مدت زمان سرویس اینترنت یا IP)

معایب

نیاز به داشتن دانش شبکه

پرداخت هزینه برای IP

مشکلات رایج در انتقال تصویر دروبین مداربسته

انتقال تصویر دوربین مداربسته از پیچیده ترین امور مربوط به دوربین مدرابسته است.موارد متعددی می تواند موجب اختلال ویا قطعی انتقال تصویر دوربین مداربسته گردد.در زیر برخی از این موارد را ذکر میکنیم.

-ایراد در دستگاه دی وی آر:انتقال تصویر بر روی برخی از دستگاه های دی وی آر به دلایل نامعلومی قابل انجام نیست.حتی با عوض کردن نرم افزار دی وی آر نیز عمل انتقال تصویر بر روی این دستگاهها انجام نمی شود.البته آمار دی وی  آر هایی که این مشکل را دارند بسیار پایین است و ممکن است یک در چند صد دستگاه این مشکل را داشته باشد.

-قطعی کابل شبکه:کابل شبکه ارتباط بین دی وی آر و مودم را برقرار می کند و دی وی آر را به اینترنت متصل می کند.در صورتی قطعی کابل شبکه،دی وی آر آفلاین می شود و امکان انتقال تصویر از بین می رود.

-عدم ارائه آدرس آی پی توسط برخی از اپراتورها:ممکن است برای انتقال تصویر نیاز به آدرس آی پی داشته باشید.برخی از اپراتورهای نظیر ایرانسل محدودیت هایی در ارائه آدرس آی پی دارند.این مجموعه ها فقط به شرکت های ثبتی آدرس آی پی اختصاص می دهند.پس زمانی که برای انتقال تصویر اقدام به تهیه اینترنت می کنید،اطمینان حاصل کنید که شرکت اینترنتی آدرس آی پی ارائه می دهد یا خیر.

-خرابی مودم:خرابی به صورت موارد فراوانی بروز کند.کار نکردن صحیح پورتهای مودم،قطع و وصل شدن اینترنت ،نویز در کابل های تلفن،مشکل در تنظیمات و ... مواردی هستند که بر ارئه اینترنت توسط مودم تاثیرگذار هستند و باعث کندی یا قطعی انتقال تصویر می شوند.

 

 -استفاده از نرم افزارهای غیر استاندارد برای انتقال تصویر توسط شرکت سازنده:ما این مورد را تنها یک بار مشاهده کرده ایم.نرم افزار topsview که توسط برخی از شرکت ها برای انتقال تصویر دی وی آر ارائه شده است ،نرم افزار فیک و جعلی است ؛هنگام نصب این نرم در گوشی هشدارهایی  در مورد فیک بودن این نرم افزار مشاهده خواهید کرد.در صورتی که ورژن اندروید یا ios گوشی بالا باشد خود به خود این نرم افزار را از گوشی پاک می کند.

 


عناوین مطالب سایت

ملاقات در دفتر

hide کرج-خیابان آزادی -نبش گلستان چهارم-گروه فنی مهندسی نمادر

 

ساعت کاری شرکت

hideشنبه تا۴شنبه------- ۸ صبح - ۵ بعدظهر

hide۵شنبه ------------ ۸ صبح - ۳ بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

سوالات مشتریان

سوالات متداول مشتریان

 

 همکار ما در تهران

https://sayadoor.com

 

 

طراح سایت

طراحی سایت وسئو:مهندس مرتضی خیری 
  http://sitevaseo.ir   وب سایت: