خدمات درب اتوماتیک در کرج

خدمات فروش و نصب درب اتوماتیک از مهم ترین خدمات مجموعه نمادر می باشد.درب اتوماتیک یکی از ملزومات مراکز پزشکی و ساختمان های اداری ،تجاری،سالن ها  و آپارتمان های لوکس می باشد.در واقع بیشترین موارد نصب درب اتوماتیک در کرج توسط تیم نمادر انجام شده است  مربوط به  درمانگاهها و داروخانه ها و فروشگاهها بوده است.

درب اتوماتیک انواع بسیار متنوعی دارد.به لحاظ متریال و جنس درب،درب های فلزی و شیشه ای شناخته شده ترین انواع هستند.درب های اتوماتیک معمولا در ارتفاع 2 تا 3 متر و عرض  و عرض 180 تا 7 متری ساخته می شوند.در انتخاب طول و عرض درب اتومات مورد نیاز فاکتورهای زیادی دخیل هستند.درب اتوماتیک توسط چشمی ورود و خرج  افراد تشخیص داده شده و درب باز و بسته می شود .استفاده از درب اتوماتیک سبب سهولت در ورود و خرج افراد و استفاده بهینه از انرژی می شود.

automaticdoor and electrical shutter worksample 1

مجموعه نمادر به صورت ويژه و اختصاصی اقدام به فروش و نصب درب اتوماتیک در کرج می نماید.این مجموعه بیش از صد مورد نصب درب اتوماتیک در شهرستان کرج و تهران انجام داده است.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب اتوماتیک شیشه‌ای یک نوع درب اتوماتیک است که باز و بسته شدن آن به صورت خودکار انجام می‌شود؛ در این درب ها از شیشه به عنوان جزء اصلی درب استفاده می شود. این درب‌ها معمولاً در محیط‌های تجاری، اداری، پزشکی  یا صنعتی استفاده می‌شوند و می‌توانند در ورودی‌ها، خروجی‌ها یا دیگر مکان‌هایی که نیاز به جلوگیری از ورود هوا، گرد و غبار، حشرات و دیگر عوامل خارجی دارند، نصب شوند.

این درب‌ها معمولاً دارای سیستم‌های حسگر و کنترل اتوماتیک هستند که با تشخیص حرکت یا حضور، درب را باز یا بسته می‌کنند. برخی از این درب‌ها همچنین قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن را دارند و به راحتی قابل نصب و استفاده هستند.

 

فن آوری های جدید در درب های اتوماتیک

در دنیای امروز، درب‌های اتوماتیک با فناوری‌های پیشرفته بسیاری در دسترس هستند که باعث بهبود کیفیت و امنیت زندگی ما می‌شوند. امکانات و قابلیت‌های این درب‌ها، باعث شده تا به‌شدت درخواست آن‌ها در بازار افزایش پیدا کند. در ادامه، به بررسی فناوری‌های جدید در درب اتوماتیک و امکانات آن‌ها می‌پردازیم:

۱- فناوری امنیتی: درب‌های اتوماتیک با استفاده از سنسورها، دوربین‌ها و سیستم‌های تشخیص چهره، به سطح بالایی از امنیت دسترسی به محیط رسیده‌اند. همچنین، با استفاده از سیستم‌های تشخیص حرکت، این درب‌ها قابلیت تشخیص حرکت در بیرون و داخل محیط را دارند.

۲- فناوری های اتصال: درب‌های اتوماتیک می‌توانند با استفاده از تکنولوژی‌های اتصال بی‌سیم و اینترنت اشیا، قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشند. این امکان باعث می‌شود که کاربران بتوانند به‌راحتی و به‌سرعت، درب‌های خود را کنترل کنند و به امنیت بیشتری دسترسی پیدا کنند.

۳- فناوری سازگار با محیط‌زیست: درب‌های اتوماتیک با استفاده از تکنولوژی‌های سازگار با محیط‌زیست، به‌دوراز آلایش هوا و تلفات انرژی، باعث کاهش هزینه‌های مرتبط باانرژی و افزایش آسایش کاربران می‌شوند.

۴- فناوری های راحتی: درب‌های اتوماتیک باقابلیت‌های راحتی مانند تشخیص صدا، دستورات صوتی و کنترل لمسی، به کاربران این اماکن را می‌دهند که راحت‌تر از همیشه با این درب‌ها کار کنند.

automatic door

درب اتوماتیک برای خانه

درب‌های اتوماتیک در مراکز تجاری، سازمان‌ها، مراکز پزشکی و مراکزی ازاین‌دست استفاده می‌شوند؛ بااین‌حال شاهد استفاده هرچند محدود اما پیشروندِ درب اتوماتیک در خانه‌های لوکس هستیم. استفاده از درب‌های اتوماتیک در خانه‌های باعث راحتی تردد و مدیریت بهتر محیط می‌شود.

 تفاوتی که درب‌های اتوماتیک نصب‌شده در خانه‌ها دارند با درب‌های اتوماتیک تجاری این هست که معمولاً درب‌های اتوماتیک خانه‌ها ابعاد کوچک‌تری دارند؛ همچنین برخلاف درب‌های اتوماتیک مورداستفاده در مراکز تجاری که اغلب شیشه‌ای است، در درب‌های اتوماتیک خانه از چوب یا پلاستیک یا پلی کربنات به‌جای شیشه استفاده می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که در آینده استفاده از درب‌های اتوماتیک در خانه‌ها گسترش بیشتری یابد.

درب‌ اتوماتیک برای مراکز آموزشی

 ساختمان‌های مراکز آموزشی از پرترددترین مکان‌ها هستند. درب‌های اتوماتیک یک‌راه حل ایدئال برای چالش‌های پیش روی همه مراکز آموزشی - از مدارس ابتدایی تا دانشگاه‌ها هستند. درب‌ها امنیت را افزایش می‌دهند، به‌صرفه جویی در هزینه‌های انرژی، افزایش دسترسی و کاهش انتشار میکروب‌ها در سراسر تأسیسات کمک می‌کنند.

 همچنین درب‌های ورودی اتوماتیک می‌توانند در انتخاب والدین و دانش آموزان برای انتخاب مدرسه تأثیرگذار باشند. درب‌های اتوماتیک می‌توانند نشان‌دهنده مدرن و مکانیزه بودن مرکز آموزشی باشند. درب‌های اتوماتیک بیش از زیبایی‌شناسی، می‌توانند به کاهش هزینه‌های انرژی نیز کمک کنند. با استفاده از درب‌های اتوماتیک می‌توان سالانه حدود 1.5 درصد از کل انرژی موردنیاز برای سرمایش و گرمایش ساختمان را ذخیره کرد. توسط با سنسورهایی که به‌راحتی قابل‌برنامه‌ریزی برای کنترل حساسیت و برد هستند، درهای اتوماتیک فقط در صورت نیاز باز می‌شوند و پس از عبور افراد بسته می‌شوند. در برخی از مراکز آموزشی که دانش‌آموزان معلول تحصیل می‌کنند، درب‌های اتوماتیک گزینه‌ای لازم و ضروری است.

مجموعه نمادرب اجرای درب‌های اتوماتیک را در مدارس و مراکز آموزشی انجام می‌دهد.


قطعات درب اتوماتیک

درب اتوماتیک دارای  سه عدد چشمی می باشد که یک چشمی برای فضای بیرونی است و چشمی دیگر فضای درونی را پوشش می دهد.چشمی دیگرکه در واقع یک چشمی خطی است برای کنترل خط وسط درب می باشد تا دستگاه مطمئن شود که کسی یا چیزی در وسط درب قرار نگرفته باشد.اجزای دیگر درب اتوماتیک شامل برد،موتور،هایگل و تسمه کش و... می باشند.

موتور درب اتوماتیک یکی از مهمترین اجزای درب اتوماتیک می باشد .در حال حاضر برندهای مختلفی از جمله لاول ،یونیک ،واکیا و .. در بازار موجود می باشند.

 موتور درب اتوماتیک

موتور درب اتوماتیک مهم ترین قطعه مکانیکی درب است.انواع مختلفی از موتور درب اتوماتیک در بازار ایران وجود دارد.موتور برق های دانکر و لاول و همچنین موتورکورماس معتبرترین برندهای این موتورها در ایران است.

گارانتی و ضمانت درب اتوماتیک

کلیه قطعات درب اتوماتیک نصب شده توسط نمادر دارای 1 تا 5 سال گارانتی تعمیر و تعویض هستند.

درب اتوماتیک دست‌دوم

با افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، بسیاری از افراد به فکر خرید محصولات دست‌دوم افتاده‌اند. در بازار درب اتوماتیک نیز شرایط به همین صورت است. برخی افراد تمایل به خرید درب‌های اتوماتیک دست‌دوم و کارکرده دارند.

دری خرید درب اتوماتیک دست‌دوم ملاحظات جدی را باید مدنظر داشت. اول اینکه این درب‌ها به‌احتمال بالا گارانتی ندارند؛ اگر بتوانید که درب اتوماتیک را از فروشنده‌ای بخرید که خود درب را گارانتی کند، این مورد گزینه مثبتی برای شما خواهد بود.

مورد دوم اینکه درب‌های اتوماتیک از قطعات بسیار متنوع و مختلفی تشکیل‌شده‌اند، قطعات مکانیکی، الکترونیکی و شیشه‌های میرال؛ با این شرایط اگر درب اتوماتیک مستهلک و با مدت‌زمان کارکرد بالا خریداری کنید به‌احتمال‌زیاد با مشکل مواجه خواهید شد.

مجموعه نمادرب تعدادی درب اتوماتیک دست‌دوم ولی در حد نو در انبارهای خود موجود دارد؛ این درب‌ها با گارانتی مجموعه نمادرب ارائه می‌شوند.

 درج هشدار بر روی درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های شیشه ای از جهاتی می توانند خطرناک و دردسرساز شوند.مهمترین مشکلی که ممکن است افراد با این درب ها پیدا کنند این هست که به دلیل ندیدن درب شیشه ای با آن برخوردکنند.هرچند نوع شیشه های درب اتوماتیک به گونه ای ساخته می شود که در صورت شکستن خطرناک نباشد ،با این حال در صورتی که افراد با سرعت بالا به این درها برخورد کنند ،این امر می تواند مشکل ساز باشد.از این رو نیاز هست که بر روی درب برچسب های هشداری نصب شود.مجموعه نمادر برچسب های هشدار ساخته شده توسط این مجموعه را به صورت رایگان بر روی درب های ششیشه ای نصب  می کند.

تعمیر درب اتوماتیک در کرج

تعمیر درب‌های اتوماتیک یکی از ضروری‌ترین وظایف کارشناسان تأسیسات در مجموعه‌های مختلف است؛ ازاین‌رو این کارشناسان باید اولویت بالایی برای این امر در نظر بگیرند.

علائم زیادی وجود دارد که می‌توانند نشان‌دهنده وجود مشکل و ایراد در درب اتوماتیک شما باشند. برای مثال ممکن است درب اتوماتیک شما بسیار قدیمی باشد؛ دلیل بزرگ دیگر موضوع ارتقاء درب اتوماتیک است؛ برای مثال ممکن است نیاز به دربی برای قرار دادن کدهای ایمنی خاص داشته باشید. امنیت تأسیسات یا کسب‌وکار شما نیز ممکن است به ارتقاء نیاز داشته باشد. زمانی که درب‌های تجاری به‌درستی نصب و نگهداری شوند، می‌توانند چندین دهه دوام بیاورند، اما توجه به نشانه‌هایی که نیاز به تعویض دارند، بسیار مهم است.

 تعمیرات درب اتوماتیک اغلب اوقات می‌تواند سریع و آسان باشد؛ اما اگر از ایرادات جزئی غفلت کنید ممکن است خرابی‌های به بار بیاید که هزینه‌های گزافی به شما تحمیل کند. 

مجموعه نمادرب کلیه خدمات تعمیر و نگهداری و سرویس درب‌های اتوماتیک در تهران و کرج را انجام می‌دهد. ما با تعمیر حرفه‌ای انواع قطعات درب اتوماتیک ازجمله موتور الکترونیکی، گیربکس، برد الکترونیکی، سنسورها در خدمت مشتریان عزیز در کرج و تهران هستیم. همچنین در صورت شکستن شیشه‌های درب ما قادر به ساخت و تعویض شیشه‌ها در کمتر از 24 ساعت هستیم.

سرویس درب اتوماتیک در کرج

یکی از مواردی که ما ایرانی‌ها در استفاده از تجهیزات برقی و الکترونیکی غفلت می‌کنیم، سرویس به‌موقع این تجهیزات است. سرویس به‌موقع تجهیزات برقی- الکترونیکی از خرابی و وارد آمدن خسارات هنگفت به این تجهیزات جلوگیری می‌کند؛ همچنین باعث کیفیت بالای کارکرد و طول عمر بالای دستگاه می‌شود. درب اتوماتیک از تجهیزات مکانیکی – الکترونیکی است که هرازگاهی نیاز به سرویس دارد؛ پیشنهاد می‌کنیم که درب‌های اتوماتیک خود را هر 6 ماه یک‌بار توسط کارشناسان مورد سرویس قرار دهید؛ به‌ویژه این مورد در مکان‌های اورژانسی و ويژه نظیر بیمارستان‌ها مراکز نظامی و ... به‌شدت توصیه می‌شود.

مجموعه نمادرب سابقه سرویس درب‌های اتوماتیک نصب‌شده در چندین شرکت بزرگ، بیمارستان و مراکز دولتی در کرج را دارد.

ما در سرویس درب‌ها اتوماتیک موارد ازجمله تنظیم چشمی درب، تنظیم کارکرد صحیح موتور، تنظیم باز و بسته شدن صحیح درب را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید

 

 

انواع درب اتوماتیک

هنگامی‌که صاحبان املاک تجاری به خرید درب‌های اتوماتیک برای ساختمان‌های خود فکر می‌کنند، ممکن است فقط محبوب‌ترین مدل‌ها را در نظر بگیرند. درحالی‌که درهای کشویی و درهای متحرک اکثریت را تشکیل می‌دهند، آن‌ها همیشه نیازهای ورودی ساختمان را برآورده نمی‌کنند. به‌این‌ترتیب، دانستن برخی از گزینه‌های دیگر در بازار می‌تواند مفید باشد. در این صورت می‌توانید از همان ابتدا مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته‌اید.

automaticdoor and electrical shutter worksample 2

در زیر انواع درب‌های اتوماتیک را نام‌برده و توضیح می‌دهیم. این‌ها انواع درب‌های اتوماتیک موجود برای مجتمع‌های تجاری هستند که هر یک از ویژگی‌هایی دارند و برای مصارف مشخصی استفاده می‌شوند.

 درب اتوماتیک کشویی: درب‌های اتوماتیک کشویی از یک مسیر موتوری و اغلب دو مجموعه درب‌های پانل کشویی تشکیل‌شده‌اند. هنگامی‌که شخصی روی صفحه حسگر قدم می‌گذارد، این پانل‌ها به‌طور یکپارچه از مسیر خود خارج می‌شوند. آن‌ها برای مدیریت ورودی و خروجی مشتریان به‌طور هم‌زمان عالی هستند و اغلب به دلیل طراحی براق و ورود بدون مانع خود محبوب‌ترین‌ها هستند. ازآنجایی‌که پانل‌های آن‌ها از مسیر خارج می‌شوند، می‌توانند فضای درب را به حداکثر برسانند و ترافیک بیشتری را در خود جای دهند.

 درب اتوماتیک چرخشی: از سوی دیگر، درب‌های چرخان اتوماتیک به جای اینکه درب را به‌صورت افقی از مسیر خارج کنند، با حرکت دادن در امتداد لولا کار می‌کنند. بسته به جریان ترافیک، آن‌ها می‌توانند به سمت داخل یا خارج بازشوند. بااین‌حال، یک درب نمی‌تواند هر دو را انجام دهد، بنابراین هنگام نصب آن‌ها باید این را در نظر داشته باشید. درهای چرخان نیز در مدل‌های کم‌مصرف موجود هستند تا به حفظ بهتر منابع عملیاتی ساختمان شما کمک کنند.

 درب‌های اتوماتیک تاشو: نوع دیگری از درب اتوماتیک مدل تاشو است که هم تاب می‌خورد و هم به‌صورت تاشو جمع‌وجور می‌شود. این درها، مانند درهای کشویی، فضای ورودی زیادی را برای افراد فراهم می‌کند تا هر طور که می‌خواهند رفت‌وآمد کنند. آن‌ها همچنین در گزینه‌های تک یا دوتایی عرضه می‌شوند.

 درب اتوماتیک گردان: درب‌های گردان اتوماتیک نیز یک گزینه بالقوه مفید هستند. درواقع، این درب‌ها برای اجازه ورود و خروج هم‌زمان بدون ازدحام در زمان‌های ترافیکی بالاتر محبوب هستند. انواع اتوماتیک، به‌ویژه، افراد را درحرکت نگه می‌دارد و این فضاها را برای افرادی که دامنه حرکتی محدودی دارند، سازگارتر می‌کند.

 انتخاب درب‌های اتوماتیک عالی برای ساختمان شما می‌تواند به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز باشد، بنابراین آخرین کاری که هرکسی می‌خواهد بعدازآن انجام دهد، تحقیق در مورد متخصصان واجد شرایط برای نصب آن‌ها است. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم گزینه مناسب برای رفع نیاز خود را بیابید.

کارشناسان نصب و تعمیر نما درب با شما همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که محصولات شما به‌طور مؤثر و کارآمد عمل می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد لیست خدمات ما با ما تماس بگیرید.

automaticdoor1403 worksaple30

مزایای داشتن درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک در سراسر محیط‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شوند تا دسترسی آسان به ساختمان را فراهم کنند و طیف وسیعی از مزایای را ارائه می‌دهند. یکی از مزیت‌های اصلی درب اتوماتیک، راحتی آن است. درب اتوماتیک این امکان را به افراد می‌دهد که بدون نگرانی از باز کردن دستی درب سنگین به‌راحتی از یک در عبور کنند، به این معنی که مشتریان شما از لحظه‌ای که پا به محل شما می‌گذارند، احساس استقبال خواهند کرد. این می‌تواند در حل مسائل دسترسی بسیار مؤثر باشد، زیرا افراد دارای معلولیت می‌توانند به‌راحتی و بدون عارضه وارد ساختمان شوند.

یکی دیگر از مزایای کلیدی که یک درب اتوماتیک می‌تواند به همراه داشته باشد، توانایی آن در صرفه‌جویی در فضا است که آن را به گزینه‌ای عالی برای مشاغلی که در مکان‌های کوچک‌تر فعالیت می‌کنند تبدیل می‌کند. انتخاب درب‌های کشویی تکی و تلسکوپی به این معنی است که گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما اطمینان دهد که از فضای موجود حداکثر استفاده را خواهید برد.

کمک به مدیریت امنیت: درب‌های اتوماتیک نیز می‌توانند به مدیریت امنیت کمک کنند. کارکنان امنیتی می‌توانند به‌راحتی درها را از راه دور کنترل کنند، به این معنی که می‌توانند به ترافیک انتخابی دسترسی داشته باشند یا در صورت لزوم درب را به‌طور کامل غیرفعال کنند. اکثر درب‌های اتوماتیک دارای سیستم قفل هستند که به کاربر کنترل بیشتری می‌دهد، امنیت را افزایش می‌دهد و احساس امنیت بیشتری را به کاربر می‌دهد. درب‌های اتوماتیک ما همچنین با بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی تولید می‌شوند، و نگهداری و نگهداری از آن‌ها پس از نصب توسط تکنسین‌های کاملاً ماهر ما آسان می‌شود.

از درهای چرخشی گرفته تا درهای کشویی طیف وسیعی از سبک‌ها و سیستم‌ها برای انتخاب وجود دارد، به این معنی که راه‌حلی وجود دارد که می‌تواند با نیازهای کسب‌وکار شما مطابقت داشته باشد. از اپراتورهای کامل گرفته تا حسگرهای جایگزین، ما قادر به ارائه راه‌حل‌های سفارشی با استفاده از بهترین محصولات باکیفیت از تولیدکنندگان پیشرو در جهان هستیم.

کارکرد و ساختار درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک یک راحتی عالی در زندگی روزمره هستند. آن‌ها سهولت عبور از درهای مراکز خرید، مراکز پزشکی و ایستگاه‌های قطار را تضمین می‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به سمت در برویم و به طرزی جادویی به روی ما باز می‌شود. اما درب‌های اتوماتیک واقعاً چگونه کار می‌کنند؟ درب‌های اتوماتیک با استفاده از طیف وسیعی از سنسورها کار می‌کنند که می‌توانند موارد مختلفی مانند صدا، نور، وزن و حرکت را تشخیص دهند.

انواع مختلفی از سنسورها وجود دارد و هرکدام می‌توانند خود را بهتر در محیط متفاوتی قرار دهند. به‌عنوان‌مثال، برخی از درها از سنسورهای وزن برای تشخیص زمانی که شخصی روی چیزی که به‌عنوان یک تشک لاستیکی در جلوی در می‌ایستد، استفاده می‌کنند. یکی دیگر از روش‌های محبوب، سنسورهای حرکتی است، این سنسورها حرکت در اطراف درب را در مناطق از پیش تعریف‌شده مشخصی تشخیص می‌دهند و سیگنالی را به درها ارسال می‌کنند تا به آن‌ها بگوید با فعال شدن این سنسور بازشوند. پس از خاموش شدن سنسور، پیامی به یک پیشرانه الکترونیکی ارسال می‌شود که به سنسور متصل است و مکانیسم باز و بسته شدن واقعی را کنترل می‌کند.

این مکانیزم به درب‌های اتوماتیک متصل می‌شود و از چرخ‌دنده‌ای استفاده می‌کند که توسط تسمه‌های لاستیکی برای کنترل حرکت درب اتوماتیک به هم متصل می‌شود. این مکانیسم‌ها با حسگرها کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هر زمان که کسی بخواهد از درب عبور کند، درها به سنسورها پاسخ می‌دهند.

درب‌های اتوماتیک در مواقع اضطراری می‌توانند در شرایط اضطراری برای تخلیه ایمن و سریع ایستگاه استفاده شوند. این سیستم که به‌عنوان درهای خروجی آتش‌نشانی عمل می‌کند، می‌تواند در یک استراتژی خروج آتش ادغام شود تا اطمینان حاصل شود که کسب‌وکار شما همیشه ایمن است و می‌تواند به‌راحتی تخلیه شود، درحالی‌که با مقررات درب آتش‌نشانی مطابقت دارد. درها را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که باز نگه‌داشته شوند، به این معنی که افراد می‌توانند بدون نیاز به باز و بسته شدن درب به‌طور مؤثرتری از ساختمان خارج شوند. در مواقع اضطراری، درب‌های اتوماتیک را می‌توان طوری تنظیم کرد که در صورت نیاز به‌طور خودکار بسته شوند و از ورود افراد به ساختمانی که ممکن است یک منطقه خطرناک باشد، جلوگیری می‌کند. این می‌تواند برای محدود کردن دسترسی به مناطقی که ممکن است آتش‌سوزی شروع‌شده باشد یا برای جلوگیری از گسترش آتش استفاده شود.

همچنین گزینه‌ای برای نصب درهای ضد حریق برای کمک بیشتر به محافظت از محل شما در برابر آسیب آتش‌سوزی و کاهش خطر آسیب به ساکنان آن وجود دارد. همچنین می‌توان مشخصات «شکافی» را تعبیه کرد که به درب‌های خودکار اجازه می‌دهد به‌صورت دستی به بیرون فشار داده شوند تا فرار اضطراری تسهیل شود. این سیستم انفصال ایمن ایجاد می‌کند، به این معنی که درها را می‌توان به هر طرف باز کرد و حتی در صورت قطع برق یا سیستم‌های مرتبط با اعلام حریق، همچنان کار می‌کند.

درب اتوماتیک زمانی باز می‌شود که کنترل‌کننده درب سیگنال فعال‌سازی را توسط سنسور دریافت می‌کند و موتور دنده را برای به حرکت درآوردن تسمه و قرقره فعال می‌کند. وقتی کسی در داخل منطقه فعال‌سازی شناسایی نشد، درب بعد از مدت‌زمان تعیین‌شده شروع به بسته شدن می‌کند.

ساختار درب اتوماتیک:

 1- اپراتور: اپراتور درب: درب اتوماتیک مجموعه‌ای از وسایل رانندگی و کنترل‌کننده‌هایی است که در را باز و بسته می‌کند. این شامل اجزایی مانند موتور دنده و کنترل‌کننده در است.

2- کلید تعمیر و نگهداری: برق اپراتور درب را می‌توان به‌راحتی در طول تعمیر و نگهداری درب روشن/خاموش کرد.

3- سنسور فعال‌سازی: سنسورهای فعال برای فعال کردن باز و بسته شدن درب با ارسال سیگنال به اپراتور درب استفاده می‌شود.

 4- سنسور ایمنی سنسورهای ایمنی مانند حسگرهای پرتو افراد یا اشیاء را در مسیر درب تشخیص می‌دهند، جایی که تشخیص آن توسط سنسورهای فعال‌سازی دشوار است.

5- شیشه فن لایت یا سایر مواد نصب‌شده بین سقف و هدر.

6- اپراتور Transom Door در داخل جعبه هدر نصب‌شده است

7-پنل های درهای کشویی: این پنل ها اغلب از موادی مانند شیشه سکوریت، آلومینیوم و فولاد ضدزنگ ساخته می‌شوند.

8- پانل درب ثابت پانل درب غیر کشویی

9-قفل: قفل برای در.

درباره سنسورهای درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک مجهز به دو نوع سنسور فعال‌سازی و سنسور پشتیبانی می‌باشند

سنسور فعال‌سازی

 سنسور برای باز کردن: در انواع مختلفی از سنسورها مانند سنسور مادون‌قرمز و سوئیچ‌های فعال‌سازی در دسترس هستند. سنسور فعال‌سازی مناسب باید با توجه به کاربری و محیط انتخاب شود. سنسور ایمنی

 سنسورهای ایمنی برای جلوگیری از برخورد پانل درب با جسم یا شخصی نزدیک در یا روی مسیر درب استفاده می‌شود. سنسور پرتو و سنسور اولتراسونیک دو نوع رایج سنسور ایمنی هستند

چشمی پرده ای درب اتوماتیک

ممکن است استفاده‌کنندگان از درب‌های اتوماتیک به دلایلی بخواهند حساسیت باز و بسته شدن درب را کمتر کنند. برای مثال فرض کنید که یک مغازه‌ای در خیابان پرتردد دارای درب اتوماتیک است. اگر شعاع و فاصله دید چشمی این درب زیاد باشد، چشمی به عابران که از مقابل درب رد می‌شوند واکنش نشان داده و درب باز و بسته می‌شود. ازاین‌رو حساسیت چشمی این درب‌ها باید کاهش داده شود. فاصله را باید به حدی کاهش داد که مطمئن شویم افراد حتماً قصد ورود به مغازه را داشته باشند. برای این موارد از چشمی یا سنسور پرده‌ای استفاده می‌شود.

چشمی پرده‌ای درب اتوماتیک از انواع پرمصرف در درب‌های اتوماتیک است. این چشمی‌ها قابل تنظیم برای کنترل محدوده خاصی هستند. این چشمی‌های یک شعاع دیدی دارند که می‌توان این شعاع دید را کم کرد. برای مثال اگر چشمی تا 2 متر روبروی درب را دیده و درب باز می‌شود، می‌توان چشمی را طوری تنظیم کرد که تنها یک متر جلوتر را ببیند. البته این فاصله را نباید بیش‌ازحد کم کرد، زیرا در این صورت چشمی درب را می‌بیند. ازاین‌رو درب به‌صورت مرتب درب باز و بسته می‌شود.

همچنین درصورتی‌که محلی که درب اتوماتیک نصب‌شده است مکان مهمی باشد و هرکسی حق ورود به محل را نداشته باشد. می‌توان حس گر درب را غیرفعال کرد و درب تنها از طریق ریموت کنترل باز و بسته شود. همچنین می‌توان حس گر را در یک‌طرف درب فعال و در طرف دیگری غیرفعال کرد. در این صورت کسی که وارد می‌شود حتماً باید با ریموت درب را باز کند اما در صورت خروج از محل درب توسط چشمی و به‌صورت اتوماتیک باز شود.

نمونه کارهای درب اتوماتیک در کرج تاریخ 1400/07/08

naadoor.ir14000708 2

naadoor.ir14000708 3

 

تولید و مونتاژ درب اتوماتیک در کرج

مجموعه فنی مهندسی نمادر اقدام به تولید و مونتاژ درب اتوماتیک در کرج می نماید.این مجموعه با آشنایی به کلیه اصول تولید ،نصب و پشتیبانی اقدام به تولید هر نوع درب اتوماتیک در هر ابعاد و اندازه ای می نماید.

درب های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

 درب‌های اتوماتیک سنسوری دارند که تشخیص دهد چه زمانی درب باید باز شود. هنگامی‌که سنسور یک نشانه را تشخیص می‌دهد، سپس سیگنالی را به مکانیسم عملکرد درب می‌فرستد. پس از دریافت آن سیگنال، مکانیسم در را باز می‌کند.

automaticdoorproducinginkaraj

تصویر کارگاه نمادر در حال لب زدن به کناره های درب اتوماتیک

پروژه نصب درب اتوماتیک

در تصویر زیر یک درب اتوماتیک با عرض 6 متر را مشاهده می کنید.این درب درشهرستان کرج برای مشتری خوبمون  اقای گچلو نصب شده است.در این درب از بهترین نوع شیشه میرال استفاده شده است.

namadoor automaticdoor newproject

مدت زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک

مدت زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک به صورت کامل در اختیار استفاده کننده است.به این صورت که مالک درب اتوماتیک به صورتی دستی می تواند مدت زمان باز و بسته شدن درب را براساس نیاز خود تعیین کند.بازه زمانی باز و بسته شدن درب اتوماتیک از 1 تا 30 ثانیه می باشد که کابر با توجه به نیاز خود  زمان مناسب را تعیین می کند.

مدت زمان مورد نیاز برای باز و بسته شدن درب در مکان های مختلف متغیر است و براساس نیاز محل مورد استفاده تعیین می شود.برای مثال در سوپر مارکت ها و مکان های پر رفت و آمد به دلیل اینکه رفت و آمد، به خصوص رفت و آمد کودکان زیاد است مدت زمان باز و بسته شدن درب اتوماتیک را بالا در نظر می گیرند.همچنین این درب ها دارای چشمی پرده ای هستند.این چشمی ها در صورتیکه شخصی لای درب باشد این مورد را تشخیص می دهد و  اجازه بسته شدن درب را نمی دهد  .در این صورت درب بدون اینکه فشارو آسیبی  ایجاد کند به صورت کاملا امن باز می شود.

درب های اتوماتیک دارای ریموت هایی هستند که اصطلاحا ریموت های تابستانی و زمستانی نامیده می شوند.به این صورت که با این ریموت ها می توان درب اتوماتیک را در حالت باز یا بسته قفل کرد.در این صورت درب در حالت مشخص شده باز یا بسته می ماند و تا زمانیکه از طریق کنترل دستوری وارد نشده به همان صورت قفل می ماند.ریموت زمستانی برای قفل کردن و بستن درب مورد استفاده قرار می گیرد و ریموت تابستانی برای باز نگه داشتن درب استفاده می شود.

طرح ها ورنگ های مختلف درب اتوماتیک

در خرید و نصب درب اتوماتیک مهم ترین موارد مقاومت و کیفیت قطعات می باشد.اما در عین حال نباید از ظاهر و شکل درب اتوماتیک نصب شده در محل نیز غافل شد.در مورد درب اتوماتیک تنها شیشه و فریم های درب قابل رویت هستند از این رو رنگ این موارد می تواند برای مشتری اهمیت داشته باشد.رنگ شیشه ها و طلق براساس درخواست مشتری انجام می شود.یکی از زیباترین رنگ ها برای فریم درب اتوماتیک رنگ زرد می باشد که محبوبیت بالایی دارد .

 

خدمات نصب و فروش درب اتوماتیک در کرج با قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار عالی

namadoorautomaticdoor

در تصویر بالا یک عدد درب اتوماتیک فرم طلایی را مشاهده می کنید.این درب برای یک  فروشگاه لوازم خانگی نصب شده است.در این درب از شیشه های میرال با کیفیت عالی استفاده شده است.

استفاده از ups در نصب درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک مانند بسیاری از تجهیزات دیگر از برق استفاده می کنند.برق مصرفی درب اتوماتیک برق 220 ولت می باشد.در صورتی که در مکانی که  درب اتوماتیک نصب شده است  برق برود به راحتی می توان با دست درب اتواتیک را بدون هیچ مشکلی باز کرد.اما بهترین گزینه این است که یک منبع تغذیه (UPS) برای تامین برقی درب اتوماتیک استفاده شود.به این صورت زمانی که برق ساختمان برود، بدون اینکه برق درب اتوماتیک قطع شود می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت کار کند.

مشخصات درب اتوماتیک

یکی از مهمترین قطعات درب اتوماتیک شیشه درب اتوماتیک می باشد. شیشه درب اتوماتیک از نوع شیشه سکوریت (شیشه نشکن) می باشد.دور تا دور شیشه های درب اتوماتیک فریم بندی می شود.فریم بندی دورتادور شیشه سکوریت باعث مقاوم تر شدن شیشه می شود.

در تولید درب اتوماتیک ،هیچ محدودیتی در انتخاب اندازه برای درب وجود ندارد و اندازه (طول و عرض) درب اتوماتیک بر طبق اندازه محل نصب درب اندازه گیری،تولید ونصب می شود.به این صورت که ابتدا اندازه مشخص می شود و نقشه درب کشیده می شود سپس اندازه شیشه ها سفارش داده می شود.پس از دریافت شیشه های سفارشی دورتادور شیشه لب می خورد و مونتاژ می شود.

یکی دیگر از قطعات مهم درب اتوماتیک موتور درب می باشد.موتور درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد که مهمترین برندهای مورد استفاده در ایران برندهای لاول،یونیکو کورماس می باشد.که بر اساس سلیقه مشتری و میزان هزینه کرد مشتری انتخاب می شود.

 

 

سؤالات متداول در مورد درب اتوماتیک

 

 

هدف از استفاده از درب اتوماتیک چیست؟

 درب‌های اتوماتیک به‌طور مؤثری به‌صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش سالانه کمک می‌کنند. درها فقط در صورت فعال شدن باز می‌شوند و به‌طور خودکار بسته می‌شوند. آن‌ها همچنین از خروج تهویه مطبوع و ورود هوا و گردوغبار بیرونی جلوگیری می‌کنند.

درب اتوماتیک چطور کار می‌کند؟

درب اتوماتیک زمانی باز می‌شود که کنترل‌کننده درب سیگنال فعال‌سازی را توسط سنسور دریافت می‌کند و موتور دنده را برای به حرکت درآوردن تسمه و قرقره فعال می‌کند. وقتی کسی در داخل منطقه فعال‌سازی شناسایی نشد، درب بعد از مدت‌زمان تعیین‌شده شروع به بسته شدن می‌کند.

آیا درب‌های اتوماتیک از درب‌های دستی بهتر هستند؟

درب‌های اتوماتیک سریع‌تر، هوشمندتر و مناسب‌تر از درب‌های دستی هستند. بنابراین، درب‌های اتوماتیک یک ضرورت برای ساختمان‌های تجاری پایدار هستند که به حداقل رساندن انتقال حرارت، نشت هوا و نفوذ هوا کمک می‌کنند.

وظیفه سنسورها در درب اتوماتیک چیست؟

این روزها اکثر درب‌های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا حسگرهای نوری که در کناره‌های در نصب می‌شوند برای باز و بسته شدن درب‌ها استفاده می‌کنند. این حسگرها، همان‌طور که از نامشان پیداست، حرکت جلوی دروازه را تشخیص می‌دهند یا به دنبال آن می‌گردند.

درب‌های اتوماتیک چطور حرکت می‌کنند؟

درب‌های اتوماتیک معمولاً روی غلتک‌ها قرار می‌گیرند تا حرکتی صاف و کشویی ایجاد کنند. سنسورها با انواع درب‌ها کار می‌کنند.

درهای اتوماتیک گردان چیست؟

درهای گردان اساساً یک هشتی آزاد هستند که هشت برابر بیشتر از یک سیستم درب کشویی یا چرخشی کارآمد انرژی‌دارند. علاوه بر برآورده کردن نیازهای بهینه‌سازی انرژی و جذابیت معماری، درهای گردان باعث ایجاد راحتی، بهبود جریان ترافیک و افزایش امنیت می‌شوند.

 

 

صفحات مرتبط

نمونه کارهای درب اتوماتیک

جک پارکینگ در کرج

پارتیشن اداری در کرج

 


عناوین مطالب سایت

ملاقات در دفتر

hide کرج-خیابان آزادی -نبش گلستان چهارم-گروه فنی مهندسی نمادر

 

ساعت کاری شرکت

hideشنبه تا۴شنبه------- ۸ صبح - ۵ بعدظهر

hide۵شنبه ------------ ۸ صبح - ۳ بعدظهر

hideجمعه ------------------ تعطیل است

سوالات مشتریان

سوالات متداول مشتریان

 

 همکار ما در تهران

https://sayadoor.com

 

 

طراح سایت

طراحی سایت وسئو:مهندس مرتضی خیری 
  http://sitevaseo.ir   وب سایت: